Spricka i ramen...

Luzen

Aktiv medlem
Spricka i ramen...
så var det min tur..
En spricka i ramen på min drygt 2 år gamla Scott Scale 50.
Det var min första mtb och har verkligen gillat mtb och xc som träningsform.

då blir det väl att köpa en ny hoj.... eller?...

Luzen

Det är aldrig för sent att ge upp.....

Bilagor

• IMG_0219.JPG
    IMG_0219.JPG
    49.7 KB · Besök: 31
Spricka i ramen...
Hör efter med Scott/återförsäljare om du kan få det på garanti, annars är det ny ram som gäller.
(En slangklämma runt funkar ju åtminstone ett tag, men är väl inte att rekommendera egentligen)

Spricka i ramen...
reklamera! även om det bara är ett års garanti så är det två års reklamationsrätt därutöver.

förövrigt så brukar de inte vara så griniga med några månader hit eller dit då det kostar dem mer i form av rykte än att ersätta just din ram.

Spricka i ramen...
Tim, tyvär är garantin bara 6 månader nu för tiden, reklamationsrätten finns fortfarande kvar men då faller ju bevisbördan på dig. Men som sagt, Scott och andra märken är ju oftast måna om att visa lite "good will" så det är alltid lönt att fråga.

Spricka i ramen...
Hej

Min speedester sprack på samma ställe, redan efter 20-30 mil. Fick besked dagen efter att jag visat (och återförsäljaren fotograferat) sprickan, att en ny ram är på väg.

Det var dock aldrig något tvivel om garantin och att det var ett fabrikationsfel i mitt fall.

Vad jag har läst mig till så fanns/finns det ett parti med cyklar ute där marginalen i styrhuvudet är för litet och att sprickorna uppstår redan när lagret slås/pressas i, och då visar sig sprickorna nästan direkt när man börjat använda cykeln, som i mitt fall.
De tog tillbaka cykel och jag fick en Scott Speedster LTD istället, som enl Scotts generalagent ska vara den vassaste alu ramen för landsväg som Scott tillverkar, som kompensation för strulet.

I ditt fall har ju cykeln gått i 2 år, så det kanske blir svårt att hävda samma sak.
Lycka till.

Spricka i ramen...
Hej igen!

enligt Scott är det 2 års garanti på denna ram.
Det hade gått 2 månader för mycket men de tog det ändå så jag får en ny ram.

That felt good!

Luzen

De e aldrig för sent att ge upp...

Tillbaka
Topp