Spricka i styrlager-bana kolfiber, cykla eller inte?

Frippe99

Aktiv medlem
Hej,

Skrev tidigare i ”Visa din Propain” tråden om problem med styrlager och tajta toleranser på Propain’s ramar (i detta fallet en Hugene 2cf). Hittade dock en spricka vid lager banan som känns oroväckande. Se videon här:

Har garanti hos Propain och har skapat ett case hos deras kundtjänst. Frågan jag ställer till forumet är huruvida man bör avvakta att hoja givet detta problem?

Mvh, Frippe

Kör inte. Låt propane ta hand om det. Även om sprickan sitter på nedre lagerytan och går nog att köra på så kan det bli värre. Garanti ärende helt klart.

Hej,

Skrev tidigare i ”Visa din Propain” tråden om problem med styrlager och tajta toleranser på Propain’s ramar (i detta fallet en Hugene 2cf). Hittade dock en spricka vid lager banan som känns oroväckande. Se videon här:

Har garanti hos Propain och har skapat ett case hos deras kundtjänst. Frågan jag ställer till forumet är huruvida man bör avvakta att hoja givet detta problem?

Mvh, Frippe
Jag hade inte cyklat. Risken är kanske inte jättestor, men spricker det så att styrningen blir instabil så är det ju otäckt.

Ingen kolfiberexpert, men jag hade kört vidare och sett till att få ramen utbytt under förutsättning att det finns garanti på ramen.

Den kommer sannolikt spricka hela vägen runt men ser ser inte ut att påverka styrningen.

Kör man länge bör man såklart riva och kolla så den inte tar någon oväntad avstickare.

Men jag hade nog inte ställt av cykeln.

Ps. Ingen aning vilken typ av cykel det är utöver märket eller vad du använder den till, liftburen döds-dh kanske inte är helt lämpligt.

Tillbaka
Topp