Sprickor i lyxplast

kapsylen

Ny medlem
Sprickor i lyxplast
Tror ni det är sprickor bara i lacken eller värre än så?

Bilagor

• DSC01069.JPG
    DSC01069.JPG
    57.6 KB · Besök: 26
Sprickor i lyxplast
Fast det är nog betydligt enklare och blir bättre med glasfiberväv på ett sånt ställe. Ska det bli bra med kolfiber där bör man ju nästan vacumlaminera och sådana prylar tror jag inte han har. Har byggt endel surfbrädor i både kol- och glasfiber och det är betydligt meckigare med kolfiber. Glöm inte att ha rätt temperatur när du härdar epoxyn.

Sprickor i lyxplast
Surfaren skrev:
-------------------------------------------------------
> ...det är betydligt meckigare med kolfiber.

Vaffö dårå? Det är inget magiskt med kolfiber. Ingen betydande skillnad i handhavande mellan kol och glas i praktiken.

Men det kanske är idé att börja med att försöka reklamera ramen?

Sprickor i lyxplast
Jag har mailat Pro-Lite första gången den 2:a Augusti och frågat om garanti(dom har 5 år enligt hemsidan)men nu ca 6 mail senare och ännu inget svar

Sprickor i lyxplast
Om du inte har ett fall som täcks av garanti hade jag om jag var i dina kläder vänt mig till Fredrik på Composite Design i Malmö Tfn 040-437437. Tyvärr ingen hemsida. Han har lång erfarenhet av kolfiber bla medverkade han vid utvecklingen av en "miljöbil" åt Volvo på 70/tidigt 80-tal i kolfiber och nu levererar han detaljer till Koenigsegg.

Lycka till!

Senast redigerad av en moderator:
Sprickor i lyxplast
Har inte kolfiber ramar en aluminium insert till vevlager som går upp en bit i varje rör som sedan plastas över med kolfiberväv? . Eller är det bara en hylsa som är fast limmad i vevlagerskålen.

Sprickor i lyxplast
Är det inte så då att sprickan är där röret möter själva vevlagerdelen .Alltså vevlager delen är en bit så limmas rören till den och sedan slipas ramen till och lackas . Ungefär som en gammal stålram med löda muffar .

Tillbaka
Topp