Sram apex effektmätare DUB wide (BB86) - Korrekt monterat? (Bilder + text)

Joem

Aktiv medlem
Jag har alltså köpt en enkelsidig effektmätare till min grushoj. Det blev ett ”Sram apex DUB wide” vilken enl spec ska passa rakt av på min hoj, så långt verkar allt stämma.

Nu sitter allt på plats, men blir lite förbryllad på en distans som tidigare satt på som nu inte verkar gå att använda (se bild)

Hur jag gjort:

Satte distansen från gamla veven (5,5 mm) på drivsidan, skruvat fast och justerat med förspänningen på vänster vevarm. Känner inget glapp, går lite trögt.

Bilder:

IMG_5767.webp
Denna bricka satt på den gamla veven, men lyckas inte lista ut var den ska sitta. Får in den på drivsidan men då blir det stort glapp i hela lagret och det lurar inte alls. Utelämnade den och då fungerar just det bättre.

IMG_5765.webp

Vänster sida med nya veven, ingen distans eller bricka annat än det som sitter fast i lagerskålen.

IMG_5766.webp

Dålig bild, drivsidan. Här sitter distansen på 5,5 mm. Inget annat.

Har någon vänlig själ lust att bekräfta om det verkar vettigt eller är helt åt helsike? I det senare fallet vore jag tacksam för en liten beskrivning av hur det skall vara.

Stort tack.

Ja, det känns ju rimligt, men begriper inte hur. För den känns aningen för stor för att få dit.

Tillbaka
Topp