SRAM får inte i högre växlar efter däckbyte

spunkel

Medlem
Bytte däck på cykeln för några veckor sen och bakhjulet verkar ofta krångla efter byte. Är SRAM navväxel. Tog ju isär navväxeln, gjorde ren och smorde innan vintern. Funkat perfekt hela vintern.

Skulle vara om klickboxen börjar strula och ha sig igen. Nån bra idé på lösning?
Har tagit av och satt dit den för att se om det är något felmonterat....

Bytte däck på cykeln för några veckor sen och bakhjulet verkar ofta krångla efter byte. Är SRAM navväxel. Tog ju isär navväxeln, gjorde ren och smorde innan vintern. Funkat perfekt hela vintern.

Skulle vara om klickboxen börjar strula och ha sig igen. Nån bra idé på lösning?
Har tagit av och satt dit den för att se om det är något felmonterat....
Är det klick Box är de ha rätt växel i vid i sär tagning. Fast mest vikt är vid i hopsättning är de en S7 är det läge (ett 1 )men pinnar i klick box går tyvärr inte själv till baka utan där måste man peta till baka bägge själv innan montering med växel (ett 1). i är det tråkiga att pinnen rör skadas har ni tur är den på banan med peta i klick box hävarmarna till baka göra om men finns en liten risk för skadat rör pinnen som stör funktion.

Tydligen blivit nått galet när jag monterade tillbaka vajern i klickboxen, så den har bockat sig i reglaget visade det sig. Fick tyvärr kapa vajern för att kunna få ut den.

Nu är jag lite osäker på vajer tjocklek. I nån manual nämns tjocklek 1.35 mm, men den som satt i var bara 1.2, om det är nån orsak till det hela..

Jag själv fick köpa ny klick Box med vajer och reglage och rör pinnen en Sturmy Archer S7 men trodde det var bara montera men nej för de där i var de två små hävarm på fel ställe var tvungen ta loss klick box kolla växel i och peta till baka de två små hävarm i klick box då effter montering fungerar den som den skulle. Så är väldigt lätt göra fel när pinn rör trycker tillbaka i klick box nack del mot Shimano växel nav att bli monterad fel.

Tillbaka
Topp