SRAM gone crazy

McOla

Aktiv medlem
SRAM gone crazy
Var inne på Cykelcity för att köpa SRAM Power Link så att jag skulle ha några i reserv. De gick förr att köpa för ca 10kr styck lösa. Nu gick de enbart att köpa i förpackning och SRAMs rekomenderade utpris var 60kr! Enligt försäljaren kunde de inte köpa kedjelåsen i bulk längre som de gjort förr. Försäljaren på CykelCity tyckte detta var hutlöst så jag fick de för 20kr istället(mycket tacksam).
Varför SRAM, varför gör ni så här?

//O

SRAM gone crazy
äh, bra att ha några st, sen kan ju faktiskt butiken välja att köpa hem en förpackning o sälja dem löst. jag menar, det är ju inte direkt nån utgift för butiken.

SRAM gone crazy
Efter ett par kedjebyten har man i alla fall ett par stycken. Om man köper SRAMs kedjor vill säga. Skulle aldrig betala 60:- annat än i nödfall.

SRAM gone crazy
30,- / styck på Cyclecomponents: http://www.cyclecomponents.com/cgi-...&btg=0&visa=1-30&Sort=Beskr&avd=1&Kampanj_ID=

Jag anser att de har vett att ta betalt, de dj*vlarna (SRAM alltså)! Smidigare kedjepryl finns inte.

Mathias: Kör inte för länge på samma lås bara. När låset har överlevt en 4-5 kedjor har det blivit så slitet att det ramlar isär om kedjespänningen upphör. Säg, om man tappar ned kedjan från klingan till ramen i början på Åreskutan t.ex.. Då dröjer det en stund innan man upptäcker att kedjan lossnat helt från cykeln och man får vackert köra kick-bike ned till bilen. Man upptäcker i vart fall att det är ganska svårt att cykla utan kedja, man tar ofta stöd mot kedjan med låst bakhjul vid avstigningstillfällen...

Det hjälper inte heller med ett extra lås i ryggan när hela kedjan tappas bort :-D

SRAM gone crazy
Det är därför man alltid har en extra kedja, kapad och klar i ryggan...det är ju det, en klingbult och två ekrar man behöver som singlespeeder i ett worst case scenario. Och två mörka öl, såklart.

/M

Tillbaka
Topp