SRAM pods på bockstyre
Jag har SRAM Rival på min landsvägscykel. Jag har även blips som just nu sitter på randopinnarna. Jag gillar inte riktigt engångskonceptet med blipsen så jag tänkte testa pods istället för använda som klätterväxlar eller liknande. Mer specifikt https://www.sram.com/en/sram/models/ec-axs-pod-d1 Det fungerar såklart bra rent kompabilitetmässigt. Jag lärde mig dock att bockstyre är tjockare på smala delen än mountainbikestyren är (jag har aldrig haft MTB).
Nåväl, ingen större fara. Jag kan sätta pods på randopinnarna och blipsen under styret.
Men någon känner kanske till något fäste för pods på lite grövre styren, kanske till och med för centrala delen på vanliga runda landsvägsstyren.
Alternativt, vilka är de bästa fästena för blips under styret så man slipper plasten från SRAM? På randopinnarna har jag fästen från Leap.
Nåväl, ingen större fara. Jag kan sätta pods på randopinnarna och blipsen under styret.
Men någon känner kanske till något fäste för pods på lite grövre styren, kanske till och med för centrala delen på vanliga runda landsvägsstyren.
Alternativt, vilka är de bästa fästena för blips under styret så man slipper plasten från SRAM? På randopinnarna har jag fästen från Leap.