SRAM Twistloc som inte greppar styret

Supersonic

Aktiv medlem
Hej

Vad har ni för råd för att öka greppet mellan Twistloc och kolfiberstyre?

Jag har en Canyon LUX med Rockshox fram och bakdämpare. Tyckte reglaget för låsning av dämparna var väldigt tungt att trycka in och har köpt en SRAM Twistloc. Kan dock inte få reglaget att greppa i styret. Hur hårt jag än skruvar fast det på styret snurrar hela Twistloc-reglaget när jag försöker låsa dämparna. Diametern på Tunestyret är troligen en milimeter för liten i förhållande till Twistlocen, samma sak med det New ultimate-styret. Har testat att smörja på kolfiberpasta och tandkräm för att ge grepp. Men jag får ändå inte grepp mellan Twistlocen och styret. Vad har ni för tips?

Twistloc:
2019-rockshox-twistloc-remote-lockout-1.jpg

Ta en bit slang då kanske och sätt under klämman. Bygg så mycket att du kan dra skruven ordentligt utan att den bottnar.

Om ni med greppasta menar kolfiberpasta så räcker det inte, det greppar ändå inte. Har testa flera olika varianter på kolfiberpasta som jag har liggande hemma. Men ingen av dem hjälper.

Nu har jag ingen koll hur det är konstruerat..... inte meckat gripshift på säkert 20 år.....
Men lite bladmässing kanske funkar? Brukar finnas på varje mekanisk verkstad i olika tjocklek.

Tun liten strimma uppklipp cola burk emellan, om det får plats? O sen kolfiberpasta, för tune styret klarar väll löjligt lite moment där ute (bara det får mig att tveka på deras styren)

Senast ändrad:
du vet de finns två låsningsskruvar på twistlocken ena som syns på bilden o en stoppskruv som låser rakt mot styret i typ underkant

Tillbaka
Topp