SSSM 2019 - Nynäshamn - 11-12 oktober

Betald och anmäld!

Edit: Blir man retad om man kör med dämpad gaffel och semislicks?

Senast redigerad av en moderator:
jomper sa:
Det går bra att åka båt till finalen, bara ca 100 meter till stranden från startplatsen!

Tjena!

Låter som att iMats ska ta med sig kajaken då. Jag snor en av Kalles båtar istället.. Får man pluspoäng om man kommer i en Mälar 22:a?

De där stigarna ser ju jättefina ut. Och perfekta för mina däck och utväxling(som jag självklart inte orkar byta oavsett..).

Mer än en månad kvar och 21 anmälda, vilket kalas det kommer bli!

Tyvärr väldigt tunt i damleden, kom igen nu!

jomper sa:
Det behövs lite funkisar som kan peka med hela handen också så välkommen hit!
...

Det är ju nästan på hemmaplan så egentligen borde man ju anmäla sig.
Min brutna fotled talar dock emot det men behövs det fortfarande funktionärer så har jag såklart två hyfsat fungerande händer att peka med.

//j

Senast ändrad:
Igår förberedde vi lite dryck till vätskekontrollen.

DSC_6333.jpg

Ena drycken, den har jäst i flera månader.

DSC_6332.jpg

Finjustering av smaken.

DSC_6331.jpg

Kvällens stora projekt börjar.

DSC_6357.jpg

IMG_20190909_214702.jpg

Mäskning pågår

DSC_6359.jpg

IMG_20190909_214653.jpg

Vi vill ha lite humle också!

IMG_20190909_235643.jpg

Och här är maltdrycken redo för jästen.

Blir det hippsteröl med smak av skäggvax, grapefrukt och flanellskjorta eller bara en förbaskat god öl?

Självklart så har mina kollegor på firman bestämt sig för att banarbeta mellan Ösmo och Nynäshamn just den helgen.

Är det någon som passerar Ösmo station runt kl 11 på tävlingsdagen som skulle kunna tänka sig att plocka upp en skäggig gubbe med cykel?

Paco sa:
Självklart så har mina kollegor på firman bestämt sig för att banarbeta mellan Ösmo och Nynäshamn just den helgen.

Är det någon som passerar Ösmo station runt kl 11 på tävlingsdagen som skulle kunna tänka sig att plocka upp en skäggig gubbe med cykel?

Tjena!

Smidigare att hitta nånstans att slagga mellan fredag och lördag? Lättare att plocka LMS då.

Annars går Sörmlandsleden precis där :-)

Grymt dålig planering av Banverket eller vem som nu ska där och greja, jag tycker de brukar pricka in sommarjobbet bättre eftersom jag varit ledig då de senaste 6 åren.

Kneecap sa:
Paco sa:

Tjena!

Smidigare att hitta nånstans att slagga mellan fredag och lördag? Lättare att plocka LMS då.

Leker tyvärr kock på en 30-års bröllopsdag på fredagen och har inte möjlighet att åka ner då.

Paco sa:
Självklart så har mina kollegor på firman bestämt sig för att banarbeta mellan Ösmo och Nynäshamn just den helgen. /quote]

Där sprack min pendeltågsplan. Kommer man kunna ta sig från Nynäs på finaldagen? Färdmedel är ju direkt påverkat hur uttorkad man är efter vätskekontrollen.

Senast ändrad:
Det är ju inte bara lördagen som spricker :(

"Nya växlar byggs på Nynäsbanan vilket medför att pendeltågstrafiken på linje 43, 43X och 42X stängs av på sträckan Ösmo - Nynäshamn från onsdag 8 oktober klockan 22:00 till och med måndag 14 oktober klockan 04:30. Tågen vänder tillbaka vid Ösmo och bussar ersätter för pendeltågen på sträckan Ösmo - Nynäshamn (och omvänt). Avstängningen påverkar inte måndagens trafik.

Så här går ersättningstrafiken:
Buss 43B kör Ösmo - Nynäsgård - Nynäshamn - Gröndalsviken i båda riktningarna."

Antar att man inte kan ta cykel på ersättningstrafiken så det blir att hoja 12 km typ.

Hoj!

Har lekt med tanken att delta men får inte ihop det.

Förstår inte öht hur själva cykelmomentet går till men de andra tävlingsmomenten verkar ju klockrena. :)

Ska labba lite med att SS-a min stål-HT i vinter och hoppas ställa upp framöver. Med 63graders styrvinkel hoppas jag på dödsterräng.

Westman sa:
Hoj!

Har lekt med tanken att delta men får inte ihop det.

Förstår inte öht hur själva cykelmomentet går till men de andra tävlingsmomenten verkar ju klockrena. :)

Ska labba lite med att SS-a min stål-HT i vinter och hoppas ställa upp framöver. Med 63graders styrvinkel hoppas jag på dödsterräng.

Synd, det hade varit superkul! Lovar att du älskat stigarna - men några 63 grader behövs inte! :-)

Tillbaka
Topp