SSSM/SSEC 2011 Sveriges bästa singletrack?

Hammer

Ny medlem
Fick en förfrågan om Sverige var intresserad av att ordna SSEC 2011. (Snigelspeed European Championships).

Förslag till detta?

Eftersom 2011 har det gått 10år sedan den första SSSM/tävling i sverige tycker att vi kunde kanske köra både samtidigt.

Den bästa singletrack jag har hittat i sverige är på Kinnekulle, från toppstugan nere till Vänern/Campingen...

Kanske Kinnekulle har allt vi behöver för en lyckat evenemang.... Camping, sjön, bra singletrack.....??

Vad säger ni?

Vem kan tänka sig att håller i det hela, eller vara behjälpligt?

Jag kan lägga banan, men efterom jag är utlanning och bryter lika mycket som jag felstavar.... är jag kanske inte den bästa person för att ta kontakt med myndigheter, campingen, kinnekullegården osv.

Vilken datum/månad ska vi köra isåfall? Efter semester, sensommaren.... augusti eller september?

9-11 Sept 2011 har en bra klang!

Som sagt, ingen bestämd än, vill bara öppnar diskussioner... så kör på!

Skriv gärna upp ditt namn om du kan tänka dig att hjälpa till på något sätt......

Och Mikael.... Vi kommer att behöver Guld-Burken som förstapris!

Hammer.

Jag har också bra kontakter med Studieframjändet och förslag till liveband skulle kunna vara Blackbush, Leopard Ladies och Innocent Fall.... hmmmmm...

Vad sägs om Mariestads Bryggeri som sponsor...

Rent a Tent..

Hur svårt kan det vara????

Morning Mike,
Little one got you up early? 'Got your mail, just haven't had time to respond....

2011... Hmmm, nästa år.... Kanske har lite energi snart att hjälper till med den... Jag ring dig senare....

Går det att få tillstånd får en sån grej så vore det ju oerhört kul. Happy kan hjälpa till med lite hosting av website, forum osv och självklart skulle jag gärna hjälpa till även på plats!

Det bästa vore om någon som bor i kommunen kunde hjälpa till där också.

Hi Phil....
Actually no.... the little one is doing a whole lot of "sleeping like a baby"...

I am on the other hand working my arse off.... so sneaking out of bed at 5 in the morning.. and sneaking back in as to not wake anybody up at around 10pm!

If he wakes up in the night then I don't notice.. Karro is amazing... letting me sleep as she knows the situation at work at the moment.... it's only for a little while.. couple of weeks and if they haven't sorted an extra resource to back me up, then I'll throw in the towel and let the project runs it's downward spiralling course!
I don't want to get home in may after we have delivered the project and find that Vincent is suddenly 3 months old and I missed it!

Better to call me at the weekend.... tomorrow is going to be mad!

Hamburgsund, Bohuslän så det är en bit ifrån. Men med bra planering och framförhållning så kan jag bidra.
Hammer skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack Twingate...
>
> Bor du i området kring Kinnekulle?

Jag vet inte hur mycket längre jag är kvar i Sverige, men kan bidra under tiden. Jag ser verkligen fram emot SSEC 2010 http://ssec10.blogspot.com

Det finns mycket bra singletrack runt Gbg i Delsjöområdet, Skatås osv, som erbjuder sjöar, campning och staden, men det blir svårt att få lov att dra 300 cyklister genom skogen när det finns så många som är ute och promenera/springa.

Kul! Kan inte åta mig att göra något alls dock.

Hammer skrev:
> Vad sägs om Mariestads Bryggeri som sponsor...

Mariestad är ett av Spendrups varumärken och har inget som helst med staden Mariestad att göra, ölet görs på annan ort. Bara marknadsföring som får det att låta som ett litet anrikt bryggeri. :(

Vill man stödja småskalig ölproduktion finns det en uppsjö andra märken, fast de kan nog ha svårt att sponsra. Jämtlands och Oppigård är de största mikrobryggerierna och har därmed sannolikt störst marknadsföringsbudget.

Finns ett antal ölimportörer som kanske är relativt kapitalstarka också, men det är roligare med svensk öl.

Låter som en bra idé Hammer! (reservation för tidpunkten, brukar inte SSWC ligga där någonstans?)

Falkängens vandrarhem i Hällekis kan ta emot upp till 100 boende.
Hällekis Camping har 16 stugor.

Single Speed XC Karlstad tillsammans med World Bikepulling Federation (WBF) kan tänka sig att hålla i trivselaktiviteten Bikepulling duell.

Vilken organisation behövs?

Banansvarig - ev tillstånd, snitsling och städning efteråt
Administration - kontakter, anmälan, hemsida
Boende och festkomitté - bokning, ev sponsorer, inköp.

SSWC2010 är i Nya Zeeland i oktober, eftersom 2011's SSWC kommer att tilldelas på plats.... antar jag att vi är ganske tidigt ute med en datum för SSEC2011.

9-11 Sept 2011. (9-11/9.11)

Tror att vi behöver minst 5 personer som kan ställer upp för att hjälpa till med SSEC2011... men ett beslut måste tas inom en månad.... jag tror att vi måste tackar ja eller nej vid SSEC2010 16-18 April.

Skicka ett mail till mig om ni kan tänka dig att ställer upp för ditt land och din passion!

mike_billett@yahoo.co.uk

Har gått en vecka nu, som Alex skrev vi är i behov av folk som kan ta ansvar för följände roller:

Banansvarig - ev tillstånd, snitsling och städning efteråt
Administration - kontakter, anmälan, hemsida
Boende och festkomitté - bokning, ev sponsorer, inköp. - Hammer.

Jag känner att jag klarar av den sistnämnda rollen.

Happy sa att dom kunde ställer up med forum och hosting för webbsidan, men kan Happy ta hela admin rollen?

Om vi inte kan hittat engagerade Banansvarig eller admin, känns det som det inte bli någonting alls.

Är snigelspeed i sverige på väg att dö?

Hammer.

Om det nu är så att man inte hittar banansvarig just vid Kinnekulle så kan man ju fundera på att lägga tävlingen någon annanstans. Bara en tanke...

Kinnekulle är fett bra det håller jag med om men hellre ett race på en halvbra spot än inget alls kan jag tycka. Börja med att fixa en preliminär bana, undersöka möjlighet för tillstånd. Kolla sen på infrastrukturen med boende, party, öl osv sedan. Det blir lite rumphugget med allt annat fixat men ingen bana... :-)

Allas eder projektledarwannabee

Stalle

Hammer skrev:
> Happy sa att dom kunde ställer up med forum och
> hosting för webbsidan, men kan Happy ta hela
> admin rollen?

Tyvärr, det blir för mycket pyssel, i alla fall för mig personligen.

Hammer skrev:
> Är snigelspeed i sverige på väg att dö?

Närå. Folk okynnescyklar SS för fullt. En mer befogad fråga är om hypen är på väg att dö ut.

Jag satt faktiskt å tänkte på Bogesund. Där finns mycket fin flowig lövskogsstig. Och partier med hiskeligt bröt. Inte samma höjdmetrar som i Kinnekulle dock men fantastiska stigar.

Där är det Statens Fastighetsverk som äger marken så det borde vara lätt att ringa å fråga dom.

+ Vi känner åtminståne till vilka markägarna är
+ Båtförbindelse till STHLM... lite kul och annorlunda (cykel får medtas)
+ STF Vandrarhem i området
+ Ett slott
+ En resturang/café vid slottet (osäker på utskänkningstillstånd)
+ Badplats/er
+ Fantastiska stigar som skiljer sig mycket från övriga STHLM
+ Jag själv skulle kunna tänka mig att axla banansvaret (2011 är långt fram i planeringen dock)

- SSWC har redan gått i SHTLMs-området
- Saknar höjdskillnaderna som Kinnekulle har

Annars tycker jag Göteborg och Delsjön. Där finns det säker några som kan tänka sig vara bandragare.

Stalle

En outsider är ju fjällvärlden, om man vill visa Europa vad Sverige har att erbjuda.

Hemavan t.ex. bjuder helt fantastisk singletrack, och där finns en kille som bygger banor och hyr ut cyklar också, så det kan finnas potential att han hjälper till med tanke på vilken bra marknadsföring det är. http://www.bikenorth.se/

Dessutom står ju hotellen och stugorna mer eller mindre tomma över sommaren, så byn borde ju verkligen välkomna 300 cyklister.

Jag kan gärna hjälpa till med administration, i alla fall om det är runt sthlm. Typ anmälningar och hemsidesunderhåll känns stabilt. Under admin-rubriken står det också "kontakter", det vet jag inte vad det är riktigt. Sponsorer och dylikt är jag inte bra på.

Eftersom det verkar som det finns flera personer som kan arrangera SSEC2011 i Stockholms området, tycker jag att det är kanske bättre att ta hand om det helt och hållet.

Jag är baserade i Trollhättan så det bli svårt för mig att bli så mycket till hjälp härifrån.

Skicka ett mail till 'ssec10@googlemail.com' om ni vill ordna SSEC2011, så att Sheldon kan nämna det på SSEC2010 som han drar i. 15-19 April 2010 England.

Hammer

Om dygnet hade haft 32 timmar istf 24 hade jag gärna hjälpt till att rodda kinnekulle-iden i hamn.

Tillbaka
Topp