SSSM06: bilder och eftersnack

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Den där ser ju helt oanvändbar ut om man inte
> har flyt och råkar få en bra kedjelinje. Kitet
> hos pedalogerna innehöll ca tio smala spacers,
> vilket jag tycker är smartare.

med tanke på att den har en bred och en lite mindre bred distans som är tillfilade efter där en vanlig mellanklinga brukar landa så är de väldigt användbara. problemet är att de har snikat in på själva drevet som har växlingsramper och är smal och vass nertill. det kitet med en diatech eller surly funkar kanon.

tio smala är såklart bra, men meckigare.. :)

Kung Stalle skrev:
> Skärp dig Skogling! Skall du åxå gå och bli
> SS-nazze nu? Vart är världen på väg?
>
> Å dig trodde jag man kunde lita på...
> Buhuuuuu...
>
> Stalle

He he, det är ju så fantastiskt att man måste testa... :o)

Skogling skrev:
> He he, det är ju så fantastiskt att man måste
> testa... :o)

Hehe, säkert...

Antingen ramlar knäna i bitar eller så sitter man och trampar i en vansinnig takt. Lite ekorre-på-amfetamin, liksom. Inte fan kommer man med SS uppför backar en måttligt begåvad motionär annars fixar med växlar heller

Jag har för övrigt inte sett så mycket haverier på någon MTB-tävling på 18 år som under SSSM:et -05. Enkelheten med SS tycks ha sina problem, eller också var det bara skit-bakom-verktygen.

Fast kul folk var det och med fokus på happening istället för åderförsvettning så kan det bara rekommenderas.

:)

> Ingen ramlar knäna i bitar eller så sitter
> man och trampar i en vansinnig takt. Lite
> ekorre-på-amfetamin, liksom. Inte fan kommer man
> med SS uppför backar en måttligt begåvad
> motionär annars fixar med växlar heller

Beror ju lite på var man cyklar. Hellas-skogarna är otroligt perfekta för SS. Med 32-18 kör man till och med lite fortare än vad många gör på växlarna och det är få backar man inte tar sig upp med rätt strategi (fart som fan redan innan backen börjar). Men ibland får man ju gå, mest för att man är lat :)

> Jag har för övrigt inte sett så mycket haverier
> på någon MTB-tävling på 18 år som under
> SSSM:et -05. Enkelheten med SS tycks ha sina
> problem, eller också var det bara
> skit-bakom-verktygen.

Många hojar som SS:ats just inför evenemanget gissningsvis? En sån cykel fällde ju den som ledde SSWC ganska stort. Jag hade lite småtrassel i början med min SS, men nu är allt sorterat och den har inte strulat det minsta, bortsett från en punka, sen i våras. Punkan är också fixad. ;)

> Fast kul folk var det och med fokus på happening
> istället för åderförsvettning så kan det bara
> rekommenderas.

Det är grejen! Jag körde inte VM, det var för jobbigt, men var med på allt annat ändå. Utmärkt! :)

bruse skrev:
> Cykloteket 290 kr

Den där ser sjukt dålig ut, säljs den faktiskt med ett växeldrev?

Att köra växeldrev är att be om problem. Don't do it! Betala 30 kr för Dimension/Novatec-drev (fungerar kungligt) plus t.ex. Soulcrafts finjusterbara spacerkit för 220 kr på Cyclecomponents istället. Lite sent att ordna till årets SM men beställ nu så har ni det lagom till SSSM07?

SOUL001_1.jpg

Jorå, beställer man nu, hinner man få dom på torsdag från CC.

Men bilden från Cykloteket kan ju "ljuga", inte första gången som en vara inte är det som visas på filmen.

jomper skrev:
> Hellas-skogarna
> är otroligt perfekta för SS. Med 32-18 kör man
> till och med lite fortare än vad många gör på
> växlarna och det är få backar man inte tar sig
> upp med rätt strategi (fart som fan redan innan
> backen börjar). Men ibland får man ju gå, mest
> för att man är lat :)

Hellas är ju bland det bästa som vi har för MTB över huvudtaget, och passar nog SS riktigt bra. Där jag kör till vardags lirar SS inget vidare. Lat är jag dock alltid.

> Många hojar som SS:ats just inför evenemanget
> gissningsvis?

Inte enbart, men i de flesta fall. Så också min. Trots att min lösning dömdes ut av flera av "experterna" (som i ett par fall själva körde sönder...) funkade det perfekt, vilket jag också visste. En SRAM-kedja för 9-delat, gammal HG-klinga för 7-delat och hembyggd sträckare i alu/kolfiber var liksom dödförklarat redan på startlinjen...

> Det är grejen! Jag körde inte VM, det var för
> jobbigt, men var med på allt annat ändå.
> Utmärkt! :)

Precis. Svettas är inget att stå efter i onödan.

:)

Sådär, nu är boende och resa klart och cykeln har bara en växel, sist jag kollade iallafall. Det enda som kan stoppa mig nu är om jag kör i vält på pannlampsturen imorgon. Det andra enda som kan stoppa mig är om jag inte hittar till start. Kommer en kille utan lokalsinne, som jag, att lätt hitta från parkeringen till starten? Jag blir så nervös när jag inte vet.
Tjingeling!
/mikal

Fler föranmälda, se sajten.
Jag är nog på M-bargo redan 19 imorrn fredag, men går å nadra sidan tidigt.

Kartor delas ut imorrn å lördag. Så ni hittar till parkeringen, satrten osv.

Brukhunsklubben är förvarnade å säljer kaffe med tilltugg. Ca 100 m från starten.

Mbargo är lite rädda för cyklister numer. Tydligen så var det några cyklister som bar omkring på andra cyklister senast de hade cyklistbesök...

Men vi är sååå välkomna sa Jenny! Hon tycker samtidigt vi är roliga: cykla utan bromsar!

Om någon ska äta på lördag, vore det bra om vi kan föranmäla det, så köket är förberedda. Annars så tar det lång tid för dom. Dwet är inget krav, men bara en smidig greja.

Den nyligen rengjorda biljardbordet, lagomt rent tills vi kommer, får en glasskiva över sig. Jenny har lärt sig ;~)

Mr Handley (fd Mattias L) skrev:
> Mbargo är lite rädda för cyklister numer.
> Tydligen så var det några cyklister som bar
> omkring på andra cyklister senast de hade
> cyklistbesök...

Jag citerar Brian Keich:

"And a hearty PaaGAOOOWWWWW! for Dejay who gave me a scar to remember, it is kind of like a tattoo."

Bumpelibump!

Inga rutor krachade på M-bargo när vi goick vid 21-tidne. Men det tar vi igen imorn, asså inte kracha rutor, utan festa.

Har alla redan dratt, då är det ingen ide att åka in. Dessutom är det risk för toksvettotempo i morgon eftersom ingen kommer vara bakis. Jag som såg min chans på hemmabanan... =)

rikard skrev:
> Har alla redan dratt, då är det ingen ide att
> åka in. Dessutom är det risk för toksvettotempo
> i morgon eftersom ingen kommer vara bakis. Jag som
> såg min chans på hemmabanan... =)

Näe, jag tror dom sitter kvar under sin korkek. Det var klonen som skulle bäddas.
Han vill spela biljard imorrn kväll, så utmana honom!

Mmm, regn. Min brittiska cykel kan inte hålla sig borta från regn, lera och långa uppförsbackar. Antagligen kommer den att åka dit och anmäla mig i sista sekund imorrn. Jag har inget med saken att göra.

Oj. Ska vi verkligewn cukla idag. bakis som en ullmerkott :( Tobbe försökte få med mig på ett varmt bad på ångbåtsbryggan, men jag högg inte riktigt på det :)

En högst omotiverad Ville dyker troligen upp snart på efteranmälningen. verkar ha punka på bakhjulet men det är lite så jag känner mig över lag=D

Tillbaka
Topp