Stålhästen eller crescent damcykel?

Londisan

Medlem
Så jag vill uppdatera min cykel som jag använder för det mesta för åka till jobbet ( bor i stan och jobb i stan ). Just nu är jag lite inne på antingen Stålhästen prima 7vxl eller Crescent Tova/Maja 7vxl och undrar ifall någon har någon erfarenhet av dessa, eller andra rekommendationer.

Information som kan öka sannolikheten för relevanta svar:
  • Vad har du för cykel nu?
  • Varför vill du byta?
  • Hur långt har du till jobbet?
  • Tänker du även primärt använda den nya cykeln för jobbpendling? Om inte, vilka användningsområden tänker du dig?
  • Cyklar du sommartid, sommar+höst+vår eller året runt?
  • Länkar till de de två cyklarna med kompletta specifikationer
Som alltid är det första att tänka på att du får en cykel som passar dig storleksmässigt.

Information som kan öka sannolikheten för relevanta svar:
  • Vad har du för cykel nu?
  • Varför vill du byta?
  • Hur långt har du till jobbet?
  • Tänker du även primärt använda den nya cykeln för jobbpendling? Om inte, vilka användningsområden tänker du dig?
  • Cyklar du sommartid, sommar+höst+vår eller året runt?
  • Länkar till de de två cyklarna med kompletta specifikationer
Som alltid är det första att tänka på att du får en cykel som passar dig storleksmässigt.
Tack så mycket för svar! Just nu har jag en King ( tror de heter Kronan nu ). Den är cirka 16-17 år gammal och den börjar känna väldig trög och jag känner att jag vill ha en uppdatering, den har också bara 3 växlar och jag skulle vilja ha något mer. Jag har cirka 7.5 km till jobbet. Och nej inte bara till jobbet, jag bor inne i stan som sagt så jag använder min cykel för att ta mig runt här. Sen har jag en liten dröm om att kanske börja cykla mer på lite turer utanför stan, men känns som då måste man nästan köpa en separat cykel för det? Så en ide är kanske att ta in den för lite uppdatering och istället köpa en som är lite bättre för längre turer och olika underlag. Jag cyklar, sommar, höst och vår men undviker att cykla i regn och dåligt väder. Ja, det var en väldigt bra kommentar, ska testa lite runt men jag är kort ( 157 cm ) så jag tror nästan min gamla cykel är en barncykel så kan hända att dessa är för stora. Men tror att i och med att båda har den där u svängen att de ska gå bra, för när jag provat vuxen cyklar med höga ramar så är min ben ofta för korta att de ska kännas lätt att manövrera.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp