Standard på 80-talet

Hobb

Ny medlem
Standard på 80-talet
Hej
Om man har kommit över en gammal Mararaton 10 vxl från ca -85-87, finns det möjlighet att sätta dit nya reservdelar om det behövs? Passar det eller standarden var en annan då? Tänkte isåfall använda den som vinterträningscykel.
Tacksam för svar, naturligtvis.
/Claes

Standard på 80-talet
Vilka reservdelar tänker du på?

Kedja, frikrans, trissor och så vidare är inga problem att hitta samma sak gäller däck, slang mm

Sånt som kan vara lite klurit är vevpartier och växlar/reglage

Standard på 80-talet
Snabbt Rock!
Jag vet vet inte just nu vad det behövs, cykeln står hos brorsan och han vill minnas att han hade tappat en halmbal över den och att båda pedalena satt på samma sida :-) Nu hör det till saken att han har en tendens att överdriva. Efter ett par minuters telefonsamtal visade det sig att det var kanske bara skärmarna och ett hjul som var skevt:-) Som sagt, jag jag får kolla på den och se hur illa det verkligen är. Man kan kanske använda ramen och byta ut det andra så att man får en hyfsad vintercykel. Då sparar man in pengarna på ramen iaf.
Tack för svaret
/Claes

Standard på 80-talet
Är växlar eller reglage dåliga kan man byta ut båda relativt billigt. Det sitter antagligen Positron-växlar på den och det är inte kompatibelt med någonting.

Tillbaka
Topp