Standardiserade mått till bakdämpare?

Rabalder

Ny medlem
Hej!
Hur är det med utbudet på bakdämpare till olika typer av FS. Kan man byta modeller på motsvarande sätt som man kan ändra framdämpare? Om man köper en 1-2 år begagnad FS kan man vara säker på att bakdämpar-utbudet/reservdelar är ok om säg ytterligare 1-2 år...
Alltså, standardiserad mått?

Det beror på.... Detta underbara svar. Konsten att svara på en fråga utan att göra det? Dags att bli politiker Tobbe?? =D

Jag tror inte det. (med reservation för oförutsedda händelser) :)

Näe, skämt å sido så med det scenariot som Rabalder målar upp så tvivlar jag på att det går att få tag på. Reservdelar till en 4 år gammal cykel... Och sedan beror det ju också på vilket märke det är.

Så jag stödjer Tobbes inlägg i debatten, det beror på helt enkelt. Kanske, kanske inte...

Det beror väl alldeles på vad det sitter för något på. SID Rear lär väl fortsätta tillverkas ett tag till.

oxr Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det beror väl alldeles på vad det sitter för något
> på. SID Rear lär väl fortsätta tillverkas ett tag
> till.
>
> *Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att
> ha*

Jasså, deeeeet göööör deeeet...?
Jasså, hur läääänge kommer SID Rear att tillverkas då, vet duuuuu det...?
Om man aldrig kastar saker har man säkerligen en jävla massa skit att komma med...?

Hoppsan, var jag oförskämd? Ber om ursäkt i så fall.

Förtydligande: på ganska många FS-cyklar sitter det SID rear luftdämpare. SID Rear tror jag kom -99 och har tillverkats sedan dess och på utsidan varit sig ganska lik. Även idag ser man den ofta monterad på nya cyklar. Konceptet tror jag kommer stå sig ett tag men jag kan naturligtvis inte veta.

När det gäller reservdelstillgången så tror jag att packningssatserna är lika på alla årsmodeller. Vill man vara säker får man kolla reservdelsnummer, i Happys manualsamling går det att få tag på det. Hittills har Rock Shox levererat reservdelar minst 2 årsmodeller bakåt i tiden. Därav drar jag slutsatsen att reservdelstillgången för SID kommer att vara tillgodosedd minst två år framåt.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp