Stänkor

• Trådstartare Trådstartare gsb
  • Start datum Start datum
Stänkor
Jo dom har jag kollat. Speciellt eftersom jag har en Trek Madone.
Men det är ju bara "teori", verkligheten kan ofta säga något annat.

Stänkor
Jag har sådana på min Cannnondale Caad8, framskärmen funkar perfekt men det är svårt att montera bakskärmen utan att den kommer i kontakt med däcket. Detta pga att mellanrummet mellan bromsen och däcket är litet.Trixar man lite så blir det bra men ofta så återkommer skrapet efter att jag kört en stund. Jag har 105-bromsar och 23mm däck. Tycker trots detta att det är en bra produkt.

Stänkor
Jo du PEKen, det är riktigt, solsken gäller! Som i söndags, smiskade lite grusvägar med Alan. Men dessvärre finns det ju ibland pölar som det inte går att undvika plus att det som på morgonen är vackert och soligt, kan på eftermiddagen förbytas till något som gör att stänkor vore skönt.

Biltema!? Men snälla du, ska jag sjunka så lågt? När man kan beställa från någon hipp utländsk webbsajt och känna sig så mycket bättre än alla!?

Menar du dom här?
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Stankskarmar-for-standardcyklar/

Stänkor
Precis, dom är det. Och så måste du ha klamsvep (tror jag det heter) för att få fast dom på bakgaffeln. Tror det finns på biltema oxå, inte sådana i koppar utan sådana som har gummi på insidan. Men går i annat fall att beställa, bara för att... http://www.sjscycles.co.uk/p-clip-rubber-coated-black-per-pair-prod5058/ (Kanske inte den hippaste sidan dock.)

Hojta till nästa gång du ska ut och trampa grusväg så hänger jag på.

Stänkor
Biltemaskärmarna har en svaghet i plastklämman som man monterar vid bromsen på bakskärmen är i plast och går av rätt enkelt :(

Stänkor
Jag har sådana där skärmar på min racer. MK2 modellen som verkar ha längre bakskärm.

Det var ett himla pill att få på dem och justera så att de inte tar i däcket. Men efter att ha kollat in youtube-klippen på deras sida så lyckades jag till slut. De tar fortfarande i ibland om man kör över något gupp i vägen.

Den långa bakskärmen funkade dock inte alls, det finns inget stag som håller den på plats så den fladdrar som tusan av vinddraget och slår i däcket om man kör över 30km/h. Så jag bytte till en kortare del på slutet av skärmen (varje skärm består av tre delar och de skickar med lite olika storlekar).

Slutsats - helt ok produkt.

Tillbaka
Topp