Stänkskärmar till Fixie Inc. Floater Race 8S

uberweiss

Medlem
Hej!

Precis fått hem en Fixie Inc. Floater Race 8S från Bikester och är nu på jakt efter passande stänkskärmar.

Fick tips om SKS Raceblade Pro XL av Bikester men skulle hellre vilja ha något mer heltäckande, typ SKS Bluemels B35 men är osäker på om de går att montera (Bikester kunde själva inte svara på det).

Någon som har erfarenhet av att sätta ordentliga skärmar på en Fixie Floater? Ser att jag har skruvfästen på gafflarna både i fram och bak i alla fall.

Tack!

/Kim

Köpte till slut ett par SKS Bluemels B35 och har nu försökt montera dom. Dock så verkar inte skruvarna jag fick med passa att skruva in i baksidan av frambromsen. Det är gängor där men dom är för små. Har inte heller någon mutter där utan det är endast ett hål med gängor.

Försöker ta reda på vilken skruv jag behöver för att kunna fästa där. Eller ska man byta ut hela infästningen av frambromsen för att få en med mutter på baksidan för att fästa skärmen?

En bild är alltid bra. Men att skaffa en skruv från valfri järnhandel låter som ett billigt/smidigt alternativ.

Tillbaka
Topp