STAR 2009, Multisport i Stockholm

Hanna

Medlem
Tja,
Sugen att prova på nåt mer än bara cykla? Kanske multisport 5 september i Tyresö kan vara nåt? Momenten är cykling, lättare fotorientering, paddling samt en snutt coastaleering.

Kolla in:
http://star.stockholmmultisport.se/

Jag är med och lägger banan. Cyklingen kommer vara Hellascykling med allt vad det innebär. Att vara en bra mtb-cyklist kan vara utslagsgivande...

- Hanna

"Sthlm Adventure Race" Och var i ligger "äventyret" om man får fråga? Och vad är "coastaleering". Är det adventjurpråk för strandpromenad månne?

coastaleering är nog orientering med vattenhinder. Äventyret är förmodligen höghöjdsbanan aka äventyrsbanan.

lite väl mycket löpning och simmning för min smak, men hellascykling är ju alltid kul... =)

Äventyr - för långa banan - utmaningen att klara vara ute länge, paddla i gryning, cykla hällar, reflexbana, höga hopp, orientering, repmoment etc. För korta banan tar vi med höjdpunkterna från långa banan.

Ingen höghöjdsbana..

Coastaleering är löpning med kortare simsträckor, vada, klipphopp.

Jag är i det mesta cyklist och tycker att det ibland kan vara väl mycket löpning på multisporttävlingar. För korta banan detta året skulle jag våga mig på att säga att det inte är den löpstarke som nödvändigtvis kommer vinna.

Multisport är ju en märklig sport då man vinner på att vara lite dålig på allt...

det e roligt, om det är ngn som vill teama ihop sig på korta banan så är jag intresserad. kass löpare, ok cyklist, ok simmare, suger på orientering tror jag ialf.

Nu ska jag ut och köra sörmlandsleden 5 mil fy fan vad skoj!

Rippa skrev:
-------------------------------------------------------
> "Sthlm Adventure Race" Och var i ligger
> "äventyret" om man får fråga? Och vad är
> "coastaleering". Är det adventjurpråk för
> strandpromenad månne?

Förträfflig inställning för övrigt. Toppen!

//Erik

I Elit måste deltagarna vara 18 år, för de kortare banorna gäller 16 år, är du yngre krävs målsmans godkännande.

Kul att du kommer Erik. Risken är att du vinner även denna gång om du kör "kort" då jag tror banan kommer passa. Dvs om du hittar målportalen :-)

Rilee, om du vill köra men inte har någon partner så kan vi alltid försöka teama ihop dig med nån likasinnad. Ta och maila till organisationen...

- Hanna
PS orienteringen kommer vara enkel DS

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp