starnut lösning
när jag skulle sätta i starnuten på min nya dämpare så kom jag tänka på att det var ngn som gjort ett pressverktyg för styrlager av en gängstav.Hmmm borde gå att göra samma sak för starnuten istället för att banka i den med våld för att bara upptäcka att den hamnat snett.Gjorde följande: klev ner till den eminenta affären ÖB och köpte gängstav för 20kr som passade i starnuten,skruvade på starnuten så att ca 2cm gängstav stack upp lade på en bricka som passade i den sedan på med en bult och sedan en självlåsande bult.Trädde sedan igenom gängstaven i gaffel röret,i andra änden så trädde jag på en stor bricka som tog täckte omkretsen på gaffelröret,på den en mindre bricka som tog emot bulten som jag skruvade på nedifrån
sedan så var det bara att skruva på det tog lite tid men man slapp att hamra och slå och starnuten kom rakt på en gång.(ska nu bara få dämparen att fungera :)
sedan så var det bara att skruva på det tog lite tid men man slapp att hamra och slå och starnuten kom rakt på en gång.(ska nu bara få dämparen att fungera :)