Starta med stigcykel

Swemurse

Medlem
Starta med stigcykel
Bakgrund: 35årig 2barnspappa med bakgrund på gym och trailspår. Nu trasiga fötter och ont om tid/pengar.

Cyklar min hybridcykel på blås-sträckan Lund-Dalby när andan faller på men fått smak på stigcykling som träning/avkoppling.
a) Hur tycker en bäst kommer igång med stigcykling/mtb? Lätt förvirrad av alla termer och stilar.
b) Rekommendation för bra instegcykel?

Starta med stigcykel
Starta med stigcykel
Jag trodde scout 290 fanns men tydligen slut igen.
Den billigaste verkar annars snäppet bättre än de andra i prisklassen. Recon och Shimano vev med 96 bcd. Inte dm men ändå troligen framtidssäkert

Starta med stigcykel
Starta med stigcykel
Läs bland dom hundratals köprådstrådarna som finns här på forumet så hittar du många fina alternativ.
Hoppas få se bild på en nyköpt cykel inom kort! ?

Starta med stigcykel
Kommer upp snarlika trådar dagligen och rekommendationerna är alltid desamma.
Baksidan med stigcykling är att det kostar minst det dubbla mot vad man förväntar sig att det ska kosta tyvärr. Normalt så hittar du inte en duglig stigcykel med någon form av standard för under 10 000:- , så kika på något begagnat, är det skoj så kommer du inte att blunda för att lägga ut mer. :)

Här är några "instegscyklar" till bra peng annars.

https://vitusbikes.com/products/vitus-sentier-29-vr-mountain-bike

Lycka till! ?

Starta med stigcykel
Bakgrund: 35årig 2barnspappa med bakgrund på gym och trailspår. Nu trasiga fötter och ont om tid/pengar.

Cyklar min hybridcykel på blås-sträckan Lund-Dalby när andan faller på men fått smak på stigcykling som träning/avkoppling.
a) Hur tycker en bäst kommer igång med stigcykling/mtb? Lätt förvirrad av alla termer och stilar.
b) Rekommendation för bra instegcykel?
Dessa från Cube för en hyfsad peng:

Tillbaka
Topp