Starta samtidigt på cykelvasan

Aethel

Ny medlem
tänkte cykla cykelvasan med min bror och har letat efter hur man anmäler sig så att man får starta samtidigt men jag kan inte hitta hur man gör...

Man skulle ange uppskattad tid att cykla, räcker det att ange samma tid bara? Är det samma på ”öppet spår” och cykelvasan?
Tack 🙏

Mrahvin

Medlem
Blir det som vanligt (och ingen coronaspecialare) startar först alla som är seedade (=åkt tidigare i hyfsad närtid eller seedat sig på andra resulat) . De tar kanske 3/4 av starterna. Därefter tror jag man får starttid efter när man anmält sig. Det betyder en riktigt sen tid någon gång mitt på dan och då ska man nog inte ha så bråttom. Annars rekommenderas seedning. Vill ni åka tillsammans så får se till att göra det på ett seedningslopp också 😉.

Jag ringde och bytte starttid och led för några år sedan. Flyttade ned mig från 2:a startgrupp till en längre ned i fältet för att cykla med min bror. Är nog lättare att byta åt det hållet än åt andra. Det var inga problem när jag gjorde det.

Manurhin2

Aktiv medlem
Jag tror att det är ganska enkelt att byta ner sig om ni får olika tider.
Vet att det har funkat att byta upp sig även i dom främre motionsfloden ibland och det är betydligt högre tryck på dom platserna.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer