Stativ istället för framhjul till inomhus trainer?

Barbastark

Aktiv medlem
Skulle vilja ha ett dedikerat stativ istället för ett komplett framhjul till inomhus trainern. Finns det några sådana att köpa? Tänk något i stil med nedan men som kan kan användas fristående.

t1150.900.jpeg

Jag har varit inne på samma sak för att spara lite plats framför cykeln. Men just nu har jag landat i att det är bra med ett hjul som kan röra sig. Det är statiskt nog som det är att cykla inne.

Men för att svara på din fråga så har jag ingen koll på vad som finns att köpa. Om jag skall göra ett fäste blir det av lite spillvirke och ett gammalt nav.

Lycka till med letandet!

skulle väl va om de går köpa front delen som reservdel från feedback omnium over-drive

eller köpa en komplett kinakopia o ta fronten från (går säkert hitta billigare om man ids leta på typ aliexpress eller dylik kinasida)

Ot; har en gammal trainer som kostar gratis. Även funkis som mekställ eller parkering. Hämtas i Sthlm söder om söder. Pm om det låter intressant.

Skeptikern här. Tänk på att en brädbit sågad åt det hållet blir extremt svag. De "flärparna" du sparat kan man garanterat knäcka av med händerna. Längs med fibrerna har trä noll styrka. Det är därför man klyver ved åt det hållet...
Så sant, därav fulmeck. Men det är ganska bred bräda (45mm) och varje spår går längre in än undervarande. Vinner def. inga hållfasthetstester men gissar att det håller nog det trycket jag lägger på det likaväl som en gammal stålgaffel av okänd status.
Det var mest gjort som ett test ifall jag ville "simulera" backe så man hade kunnat göra färre spår såklart med mer "gods" mellan.

Ett spår gör ju det stadigare såklart. Samtidigt så går ju inte navet upp på "flärparna" när jag gubbkör så i botten på spåret är det nog starkt nog tror jag. Är nog lika stabilt åt sidorna som ett hjul tycker jag. Vill man säkra att den inte hoppar upp ur spåret så skulle man kunna kila fast navet. Men som sagt, kör mest lugnt och stilla. 😂
Hittade en gammal balansplatta ( tror det var nån sorts tvshopshöftrotationsmojäng som kom med gummiband ) från 70-80 talet i gömmorna som fick mjuka upp "styret" lite. Vet inte om det påverkar jättemycket, men tycker det blir lite mindre motionscykelkänsla över det.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp