Status MTB banor i Skåne?

Senaste 7 dagarna.

1782461315043.webp

Nej. för sent att rösta. Blir lite intresserad av vad som driver bland annat små barn att rösta emot? Svårt att hitta rätt knapp eller ett brinnande intresse för kommunala finanser?

Det är nog väldigt platt jämfört med regnbåge o soptippen. Det är också väldigt nära västerkulla där man möjligen kunde få till nåt om viljan fanns. Fast det stör väl dom rikas hjortar då.

Ja, inlämnaren var nog onödigt optimistisk att lokalt fordonsintresse skulle vara en fördel.

Hur som helst, 3km och 9hm om man räknar väldigt högt

Allvarligt talat så borde man göra upp med Malmö stad som äger Torup (i svedala) samt styra upp slottsherren på Skabersjö (som också rattar Bökeberg).
Det är omöjligt att få till en runda på Torup mellan löparslingor, lycko och kejsarstigar (som alla har cykelförbud). Lite justeringar och markarbete måste till.

Sydligasre stigen korsar vägen strax norr om bilden ovan.

Edit. Bilden ovan täcker bland annat hjorthägnet / västerkulla på roslättsgård som inte längre ägs av greven.

Edit. Vore kul om nån som bor i Malmö kunde lämna in ett sådant förslag.

Skulle det gå att få till något vettigt vad gäller Bökeberg? Med all avverkning och nyplantering så är det väl lite trist område under tiden det tar att det ska växa upp.

Skulle det gå att få till något vettigt vad gäller Bökeberg? Med all avverkning och nyplantering så är det väl lite trist område under tiden det tar att det ska växa upp.

Nåt som är värt att köra till med bil är tveksamt
1 mil varav mycket grus + kringelkrokar i zigsag på granbackar om man gillar det finns fortfarande. Det räcker bra om man cyklar från centrum. (2x5km). Jag skippar kringelkrokarna blir det drygt 2 mil inkl asfalt.

Torup finns lite möjligheter men kräver lite förändringar och/eller att man ger sig in på skabersjö. Finns i alla fall plats för barncykling om man kan området. På skabersjö då om det ska vara utan skyltat förbud.
Jag vet inte om någon med talang kan styra upp löp, ridning OCH svetto mtb utan att det blir kaos. Möjligen kunde man dra mtb runt hela skiten på nåt vis fast man vill pricka in de backar som finns

Back in the day cyklade vi från Carali ut via Bara. Från Lomma och en mil runt Torup / Skabersjö hade gjort susen. Annars kan man cyklar grus lagligt som skägggubbarna

Vänta på att det växer upp blir segt. Det som föll tidigt 2000tal uppfrån kullavägen mot radar (mördarstenbacke) var plantering 2012 med björnbär och jag minns inte hur stora granar. Det är nu 2025 ogenomträngligt. Lärkplantering på skabersjö som var ogenomtränglig 2012 är nu luftigt längs marken och man kan börja rejka lite. 30+ får man räkna med. Säkert 40 om man räknar från hygget

Hej. Jag ska till Höganäs nu i juli. Finns det någon mtb-cykling där i området förutom Kullaberg? På Kullen är det visserligen fina stigar men det är så mycket folk i juli att man inte vill cykla där...

Tillbaka
Topp