Stealth Bomber bike

Peach

Aktiv medlem
Stealth Bomber bike
Fick en film på en elcykel som verkligen är något utöver det extra. Måste antagligen reggas som motorcykel men jösses vad den går. Kanske något för er som, liksom jag, kämpar på med Stravasegmenten...

http://www.stealthelectricbikesusa.com/bomber-electric-bike.html

Citat från hemsidan "The Bomber has 4.5kW of electrical output making it capable of reaching speeds of up to 50mph. Shifting gears is made easy with its smooth, 9-speed transmission, integrating pedal power to increase acceleration. Featuring powerful hydraulic disc brakes that stop in an instant, the Bomber is able to push the rider to their limits while still staying in control."

Film när de kör i Stockholm. Jag känner igen Ursvik, Brunnsparkens norrsida, Valhallavägen och Vasagatan.

Kostar 10.000 USD men sedan tillkommer väl Tull och frakt för de somvill ta hem den till Sverige?

Någon som provat den? Eller blivit kränkt av den? Eller kanske till och med äger den som syns i filmen?

Känns ju som lagar kommer bli prövade ordentligt om sådana här skall få köras på cykelbanor.

Stealth Bomber bike
Det finns inga juridiska oklarheter. Det är inte en cykel och får inte köras på cykelbana.

Med tanke på toppfart är någon sorts mc-reggning det enda tänkbara. Då faller den också för terrängkörningslagen helt oavsett vald tolkning av allemansrätten.

Senast ändrad:
Stealth Bomber bike
Bättre lägga pengarna på en KTM el cross istället för att lura sig själv att det är en cykel man sitter på.

Med en sådan är du antingen en paria i skogen bland cyklister eller en rundningskon bland riktiga motorfordon.

Säkert kul i ett grustag men är den värd pengarna?

Stealth Bomber bike
Ser ju helt värdelöst ut och känns säkert helt värdelöst den dagen man krockar och inser att man har kört runt på en oreggad mc och att inte det tas emot så bra av vår ordningsmakt. KTM Freeride E-XC kostar ju dessutom typ lika mycket, är en riktig reggad enduro med eldrift och definitivt roligare att åka runt på.

Stealth Bomber bike
Har man "fly under the radar" som motto på framsidan så utgår jag ifrån att man skiter fullständigt i våra svenska lagar och regler.

"Cykeln" verkar dessutom har två lägen, ett lagligt och ett "competition mode". Undrar vilket som kommer att användas.

Stealth Bomber bike
garfunkah skrev:
-------------------------------------------------------
> Har man "fly under the radar" som motto på
> framsidan så utgår jag ifrån att man skiter
> fullständigt i våra svenska lagar och regler.
>
> "Cykeln" verkar dessutom har två lägen, ett
> lagligt och ett "competition mode". Undrar vilket
> som kommer att användas.

Bara att den har ett olagligt läge gör ju hela saken olaglig så jag förstår inte riktigt varför den ens har det långsamma läget.

Stealth Bomber bike
somebody skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser ju helt värdelöst ut och känns säkert helt
> värdelöst den dagen man krockar och inser att
> man har kört runt på en oreggad mc och att inte
> det tas emot så bra av vår ordningsmakt. KTM
> Freeride E-XC kostar ju dessutom typ lika mycket,
> är en riktig reggad enduro med eldrift och
> definitivt roligare att åka runt på.

Jag tror faktiskt att försäkringsbolagen kan vara minst lika jobbiga att ha att göra med i ett sånt läge.

Stealth Bomber bike
Den där är nog grymt rolig på crossbanan eller i endurospåret!
Ser smidig och lätt ut!
Provade elcross för ett tag sedan och det va riktigt kul!

Värdelös video!
Att köra runt i stan bara för att visa att den går fort är värdelöst.
Man vill ju se den i terräng, på hopp och i färd med att ta lite hinder!
Kanske lite stuntande.

Senast ändrad:
Stealth Bomber bike
Den väger nog en bra bit över 20kg, det blir inte så roligt att cykla på den då. Var det inte de som hyrt en proffscyklist till sin zombievideo? Kolla sista scenen när hon försöker cykla på den utan eldrift, det såg lagom komiskt ut:o).

Den är säkert rolig att köra dock!

Tillbaka
Topp