Steel is real demo dag

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Steel is real demo dag
Jaha ja jag har ju visst hamnat i England i forest of Dean på en grym demo dag för stål cyklar som anordnas av fb gruppen Steel is real där jag ingår. Så i torsdags flög jag över till London för att träffa Ben Mills som startade gruppen å visst ryckte att jag skulle komma dit så det säger men ju inte nej till eller!
Så första dagen blev det bara burgare å öl å fredagen stack vi till forest of Dean för att rigga lite på vägen plockade vi upp en kille vi skulle ha haft en 3 sittsig bil men....

IMG_20181005_112109552.jpg

Ben jobbar med att sälja bakelser så han stod för frulle! Mmmmm❤

IMG_20181005_111831215.jpg

Så vi drog å satte upp lite skyltar för demo turerna å jag fick testa denna titan hoj en Kingdom som han även hade backpacking grejer på å skulle tälta med sin polare över helgen riktigt nice?

OI000033.jpg

Körde även lite med killen som vunnit ht klassen i England iår lite hopp mm det är vi som sponsrar han med ram mm en sådan fast han kör den som 29 detta är 26+ riktigt trevlig snubbe men plus grejen var inte riktigt mig grej fast det gick å hoppa å ha kul med det med?

OI000054.jpg

Sen drog vi ut å festade med Stooge, Surley ,Stanton å ett skönt gäng till tex Darren Evans som kör för Stanton helt jävla galen kolla bara här...Å sen historierna om han mdf...

IMG_20181005_235933533.jpg

Där vill han inte hem?

https://m.pinkbike.com/news/rattlin-down-revolution-on-a-hardtail-video-2017.html

Ja det var ännu mera kul folk där å alla så trevliga!
Så några timmar sömn å sen var det dags för demo dagen i pissväder så tack racing bike Sweden för en grym regn jacka då jag aldrig ägt en innan...Å mellan man körde fick man ha på sig dunjackan för att inne skaka ihjäl av kyla...Men det första som hände var att jag träffar Starling å får köra en murmur. Med bromsarna rätt! Den var lite kortare än jag är van vid men jävlar vilket grepp å att släppa ut baken på den var fan magiskt körde 8 kilometer på den riktigt rolig hoj kan verkligen rekommenderas!
Lite suddig sorry...

OI000056.jpg

Sen testade jag typ alla Stooge hojar å jag har aldrig fattat mig på dem innan men satan man blev bara glad det var som stora mega bmx så kul man bara log! Här med Taz?

OI000032.jpg

Sen bakhjul med droppbars!

IMG_20181008_081110_261.jpg

FB_IMG_1539032545414.jpg

FB_IMG_1538988485660.jpg

FB_IMG_1538988472963.jpg

Ja sen var det ju detta med bromsarna på fel sida så med Taz privata hoj skulle jag poppa en wheeli å ja man kan inte bromsa ner den med frambromsen så blev liggandes en minut eller så på backen å efter sett har det sagt klick klack i de bakre revbenen så nåt är inte som det ska...ca 2 veckor sen de läkte 2 decimeter fram från de men men...

Sen blev det samma sväng på en Cotic rocket på 8 km till. Den var ett riktigt utförsmonster men ändå inte död så riktigt trevligt även om jag hade velat testa den med mindre slag men riktigt kompetent hoj! Å så snygg

OI000029.jpg

Så lite random bilder

FB_IMG_1538989210414.jpg

Rust components titan styren mm

FB_IMG_1538989142268.jpg

Körde lite mera med fb vänner från gruppen riktigt kul att träffa folk irl Chris med sin bror som trots växlar bara körde på som en ss?

OI000028.jpg

Testade dmr fs hoj vilket slut så var jag tvungen att köra en surly riktigt kul hakade på min polare från Ryan Leech gruppen Kai som hade kommit för att köra å hänga med mig så trevligt❤ hon körde nya fs Stanton å jag låg precis bakom med den helstela hojen som faktiskt fick som satan visst somnade händerna lite på de långa utförslöpona men den var fan nice

OI000026.jpg

Sen testade jag Burfs ut med en splirrans helm på så skön körde den på en snabb hoppled å fann va den gick! Träffade även en annan kille som körde Btr som var med i test teamet å han hade brutit ryggen mm i sommar på som ht men cykel höll å bara kört den nere i alperna å tagit typ alla mega hopp på den å han var uppåt 2 meter lång så skön snubbe hade läkt bra å körde igen vågade inte köra fs för då skulle han köra ännu större saker? å de hojarna så snygga å sköna tigade med silver tydligen!

OI000057.jpg

Snackade även med grabbarna på Curtis delvis van som löder endel fast det är mest en kille på 76 bast som för det å är bäst i välden å det syns för de hojarna är som konst! Svingen på en var 1 mm off å han byggde en ny helt sjukt snygga. Den andre som var med var ca 2 meter lång å har tävlat å designat för Brooklyn machine works å är nu på Curtis sån där snubbe som gör volter å tävlat Dh så trevliga killar å de snyggaste cyklarna där lätt!
Testade deras lite på parkeringen sen denna från lovelo cycle works dagen efter mark där har ett stort racing team å cykelaffär mer om det sen? men detta var nog det bästa jag nånsin kört !

OI000020.jpg

Sen blev det en sväng på nya 27,5 Stanton de men det var inget för mig. Nervös å flexsig vet inte om nåt lager var slut eller inte men inte impad...

FB_IMG_1538989188014.jpg

Ja sen skulle vi plocka ner alla markeringar med då fick jag låna Pies privata Starling det är han som jobbar där men även gör egna ramar å styrstammar mm trevlig snubbe?

OI000035.jpg

OI000024.jpg

Hans sida http://clandestine.cc

Å sen var vi så döda...Men bara jag smutsig konstigt..

IMG_20181006_181536193.jpg

Å Tony drog å kampade i parken å skulle hoppa lite med pannlampa osv!

IMG_20181006_183545999.jpg

Vi andra drog ut å drack öl å käkade å mitt i maten drar de igång med en tjej som kör smöriga covers på hög volym...Så vi drog å spelade pool å drack öl på hotellet???

IMG_20181006_192435703.jpg

Där jag hade fått det lätt största rummet de hade!

Bilagor

• IMG_20181005_182734811_BURST000_COVER_TOP.jpg
    IMG_20181005_182734811_BURST000_COVER_TOP.jpg
    161.3 KB · Besök: 163
Senast ändrad:
Steel is real demo dag
Nästa dag....drog jag iväg till en bikepark flyup 417 med billift som de har i England 8 pengar för att cykla å 3 för varje lift upp inte så billig...drog dit med Kai å grabbarna från Lovelo cycle works de hade en BTR å en Curtis stackarna...å jag på en Starling?
Jag fick käka lite värktabletter å hålla mig till de flowigare linjerna den ena var helt ny utan några broms spår eller nåt så nice körde nån mera stök med som var så kul men det tyckte inte mina revben...Så det sket jag i sen?

Dagens åk!

OI000019.jpg

Å så fick jag köra dessa med å så satans grymma BTR var lite fel inställd för mig men så smooth helt sjukt!

OI000022.jpg

OI000059.jpg

Just det Curtis är det snyggaste som finns punkt å bara 1750 pund å så jävla skön cykel helt sjukt!

Å mat fick vi med!

OI000034.jpg

Men det konstigare av allt var att folk kände igen mig...läskigt?

Sen drog vi hem till Ben å käkade pizza med massa öl❤???? å lekte med katten?

IMG_20181005_090149579.jpg

Senast ändrad:
Steel is real demo dag
Nästa dag igen...som Jofa säger?

Jaha då skulle vanen tillbaka osv sen iväg för att lämna tillbaka cykeln till Starling å Pi i nya lokalerna. Han stod å tvättade cyklarna från i helgen här är den som gått hela sommaren den första ss Dh hojen han byggt så snygg.

OI000049.jpg

OI000044.jpg

Han fick en skylt av mig som han snabbt satte upp ovanför sitt skrivbord?

OI000038.jpg

Sen hängde vi där i 4 timmar å han visade sina hållbarhets tester å dokument. Cam ritningar på kommande projekt å massa saker allt från fixturer till saker som inte funkade bara babblade på om allt å var så trevlig.
Här är en så snygg pendlar hoj tex

OI000042.jpg

OI000050.jpg

Hans privata hoj med coil funkar kanon tydligen å den kändes välbalanserad?

OI000047.jpg

OI000045.jpg

Man kan ändra reach sadelrörs höjd ha å dämpar längd på hans byggen som görs i England.

OI000043.jpg

Hans ss hoj så nätt å fin?

OI000048.jpg

Under tiden vi var där så byggde Ok en kakdel tar ca en dag trodde han

OI000052.jpg

Fick kolla på när han lödde å riktade mm allt helt öppet?

OI000052.jpg

OI000051.jpg

Ja det var väl det så jäkla trevlig långhelg helt underbara människor överallt helt fantastiska!
Nu ska vi försöka få till en klunker serie å Starling ska bygga våran klunker inte illa!

OI000041.jpg

Nä nu är ölen slut å baren på hotellet stängd så får väl ta en värktablett å försöka sova!

OI000053.jpg

Tävling på sidan!

FB_IMG_1538988409494.jpg

Tack för oss

received_1791600684272109.jpeg

Senast ändrad:
Steel is real demo dag
jofahjalm sa:
Har du nyktrat till? Vilken hoj var bäst?

Hmm har du läst nåt?

Ja skulle tro Curtis det är en helt annan klass på de men annars beror det på lite till vad. Som jag kör så Starling tror jag snabba utför BTR å däcket men BTR är ju så mycket snyggare men jag tror nog att Curtis är the one to rule them al?? roligast hoj var större men inte i skogen så om du ska köra som du köp Curtis BTR eller Cotic rocket? inte pressa tider en Starling den var snabb den med å går att köra coil?

Steel is real demo dag
Hehe nä å på riktigt bara minnas allt man har provat är ju fan ingen barnlek?
Men det bästa är att jag fortfarande vill hem till min ena fs å jag hoppas att den kommer hålla. De fina BTR ht hojar å lite annat skulle dock inte ha nåt emot?

Steel is real demo dag
Grymt inlägg å grymma hojar, men om det ska vara stål så ska det vara stål, varför e gafflarna av magnesium/alu :P Nån borde svarva till nått snabbt i stål å stoppa in fox/rockshox dämpningen i stålgaffeln :P

Steel is real demo dag
rekrevs sa:
Kunde du inte sagt att Cotic Rocket var en skitcykel? Jag försöker ju övertyga mig själv om att jag inte behöver en sån...

Hehe nä en var riktigt nice fast jag gillar de mera kortslagiga hojarna men den där kan nog äta upp mycket på vägen ner sen är de ju jävligt snygga med?

Steel is real demo dag
men, stål och flaskställ, ska det vara en nono? ;)
kan man inte fylla ramen med drickat och slanga direkt urn?
det var en fransos som trycksatte en stålhardtail för att pumpa upp däcket vid punka vill jag minnas.

Steel is real demo dag
Verkar ha varit en superhelg!
SÅ nöjd, med att jag redan har en beställning inne på en Curtis XR650 ?

Min Rocket Max stl L (version 2) blir över om några veckor.
Jag sätter ett schysst pris på ram, bakdämpare å' dropper, sen lottar jag fram en köpare när det väl är dax.

Pällä.S

Steel is real demo dag
PÄLLÄ sa:
Verkar ha varit en superhelg!
SÅ nöjd, med att jag redan har en beställning inne på en Curtis XR650 ?

Min Rocket Max stl L (version 2) blir över om några veckor.
Jag sätter ett schysst pris på ram, bakdämpare å' dropper, sen lottar jag fram en köpare när det väl är dax.

Pällä.S[/quote

Ja snackade med lärjungen å den långe han som designar å kör som satan 7 stycken bygga ännu bara å de hade koll på att nästa var åt dig?

Tillbaka
Topp