Stel gaffel till 29er

Stel gaffel till 29er
Är på jakt efter en stel gaffel till min gamla Trek X-caliber från 2012. Hade varit grymt om man kunde hitta en med fäste för ett front rack men inget som är en dealbreaker. Någon som har erfarenhet av alla kina-gafflar (BXT, Hylix, Toseek och andra gulliga namn dom kommit på)?

Budgeten ligger på mellan 1000-2000, så inget über-fancy alltså.

Senast ändrad:
Stel gaffel till 29er
Surly? Vet inte vad är för längd du vill ha, men jag köpte en ECR till min 29er och den har diverse fästen.

Blir ju förstås lite tyngre än kinagafflarna i kolfiber, men den kanske inte gör så mycket?

Stel gaffel till 29er
använder den mest för pendling som tar mig genom skogen (grusvägar och enstaka parti av stök) och sedan ut på asfalt så det ska nog gå vägen. blir lite svettigt ibland att ha ryggsäck så det är därför jag skulle vilja ha ett rack men man tar det som finns:)

Stel gaffel till 29er
Djup Söder sa:
hur mycket fick du pynta för ECR:en? Har kikat på den och även Firestarter och Enabler från Salsa men det är svårt att hitta priser.

Minns inte nu, men det var väl en dryg tusing för sisådär två år sedan. Har för mig att jag köpte från Triton Cycles i UK ,men det kan ha varit Bike24 i DE också. Som du märker har jag koll på mina prylar... :)

Tillbaka
Topp