Stem spacers Trek Remedy

Jonasm

Medlem
Stem spacers Trek Remedy
Hej,
Det sitter tre spacers på min Remedy, två ovan styrstammen och en under. Dum fråga, som kanske skulle hamnat i Frågor man egentligen inte vågar ställa tråden, men men. Är tanken att man ska kunna laborera med dessa? Tycker det ser lite trist ut när det sticker upp så mycket samt att jag tror att jag vill ha styret något högre.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    84.3 KB · Besök: 95
Stem spacers Trek Remedy
Tanken är att man ska hitta rätt höjd på sitt styre. Sen kapa lite av det extra röret om där blir något.

Stem spacers Trek Remedy
Nackdelen är väl att många spacers alternativt uppvinklad styrstam kan se lite tråkigt ut. Tycker personligen att det i så fall ser bättte ut med ett högre styre i stället. Är 193 i strumplästen, och gjorde så här för att få med styret upp. Det har till och med såpass med rise att jag monterade styrstammen med negativ vinkel.
Hade jag löst detta med rakt styre hade ju cykeln sett ut som nån hybrid från Biltema. Och såpass fåfäng är man allt att det inte går för sig...

Bilagor

• DSC_0681.JPG
    DSC_0681.JPG
    83.4 KB · Besök: 33
  • DSC_1896.JPG
    DSC_1896.JPG
    77.8 KB · Besök: 30
Stem spacers Trek Remedy
Tänk om styrets placering var väldigt viktigt för hur cykeln uppför sig och inte främst en estetisk fråga. Det hade varit något det!

Stem spacers Trek Remedy
jofahjalm skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänk om styrets placering var väldigt viktigt
> för hur cykeln uppför sig och inte främst en
> estetisk fråga. Det hade varit något det!

Hrrmm, jo men nu hamnade ju faktiskt styret där jag vill ha det rent körmässigt. Om jag fattat dina inlägg rätt, så medför herrns lekamen inte samma problem...
Mitt inlägg var menat att peka på ett alternativt sätt att höja handtagen...
Med tanke på att själva styrröret bara diffar mellan ca 100-140mm mellan olika ramstorlekar, så skulle jag behöva nästan en decimeter spacers för att inte ha en sittställning mer lämpad för Vätternrundan än skogen... ?

Stem spacers Trek Remedy
Edman skrev:

> Hade jag löst detta med rakt styre hade ju cykeln
> sett ut som nån hybrid från Biltema. Och såpass
> fåfäng är man allt att det inte går för
> sig...

Haha :)

Jag frågar inte heller av estetiska skäl, jag får lite ont i tumlederna på min nya cykel och jag vill testa om det hjälper att höja styret lite, 1 spacer.

Sen gör det ju inget om det ser så bra ut som möjligt :)

Stem spacers Trek Remedy
Edman skrev:
> Nackdelen är väl att många spacers alternativt
> uppvinklad styrstam kan se lite tråkigt ut.
> Tycker personligen att det i så fall ser bättte
> ut med ett högre styre i stället. Är 193 i
> strumplästen, och gjorde så här för att få
> med styret upp. Det har till och med såpass med
> rise att jag monterade styrstammen med negativ
> vinkel.
> Hade jag löst detta med rakt styre hade ju cykeln
> sett ut som nån hybrid från Biltema. Och såpass
> fåfäng är man allt att det inte går för
> sig...

Hihi där tycker jag precis tvärtom. Men mina 198cm och 17grader vinkel på stammen o rakt styre.

Hellre att den ser ut som en hybrid från biltema än en damtralla från biltema! ?

Om inte trådskaparen vill kapa gaffelröret på en gång så sätt dit en svart spacer på ovansidan av stammen som syns mindre.

Senast ändrad:
Stem spacers Trek Remedy
Rickard.v skrev:

>
> Hihi där tycker jag precis tvärtom. Men mina
> 198cm och 17grader vinkel på stammen o rakt
> styre.
>
> Hellre att den ser ut som en hybrid från biltema
> än en damtralla från biltema! ?
>

Ha ha, får bjuda på den...
Fast en gammal damcykel är coolare än en hybrid. (I alla fall om den e röer å finer...)

Men 17 grader vinkel på kort styrstam hade inte gjort mycket nytta, och styrröret var redan färdigkapat,
Hur "sportigt" sitter du egentligen? Har med den här setupen i alla fall ca 50mm drop när jag sitter på cykeln, med sadel på "full höjd"

Stem spacers Trek Remedy
Senast ändrad:
Stem spacers Trek Remedy
Lite mera OT för oss över medellängd.

Edman jag har 130mm stam då får man upp styret lite på min scott spark 29" i XL. (bild i scott tråden) Styrrör är 125mm.
Drop har jag, minns inte hur mkt men kan nog vara runt 50mm.

Förr i tiden på 90talet när jag åkte 26"hjul med 22" ram hade jag 11cm drop.
Det är för jobbigt nu på gamla dar.

Tillbaka
Topp