[Sthlm] Föräldralediga cklister?

Doink88

Ny medlem
Hallå. Jag går på föräldraledighet nu. Jag tänkte köpa en sån där liten vagn till cykeln där lillkillen kan åka. På så sätt hoppas jag kunna komma ut och cykla lite åtminstone en ggn i veckan.

Finns det några andra därute som är i samma situation? Vore kul med lite sällskap på ev. cykelturer...

David (ledig sept-januari)

Hellasturer med släp ja det vore väl nåt.

Näe - jag man måste ju köra väldigt försiktigt för ungens skull...

Jag tänker mig dra ut en tur, cykla nån timme längs lite "scenic routes" bara för att komma ut lite...

Ja, barnstol kanske är lika bra, det har jag ju en dessutom. Fast kärran har vindskydd,känns säkrare och har ju plats för två ungar!

Kärra perfekt. Klarar grusvägar och asfalt. Har cyklat stigar ocksså men ryggradskompression är nog konsekvensen för de där bak. Så undvik det. Lätta växlar - annars blir det väldigt gungigt.

calobra skrev:
-------------------------------------------------------
> Kärra perfekt. Klarar grusvägar och asfalt. Har
> cyklat stigar ocksså men ryggradskompression är
> nog konsekvensen för de där bak.

Det är därför man har en chariot med fjädring... ;-)

hur gamla var/är era kids när dom åker kärra?

JAg är lite rädd att jag 1. köper kärra 2. inte använder den för att han gallskriker eller ngt

Mina ungar har åkt i vagnen från ca 6 månader, då i bilbarnstolen fastspänd i kärran, upp till ca 3 års ålder då påhängscykeln har ersatt. Kan varmt rekomendera kärra ungarna har tyckt att det är kul att åka i den och skriver ofta "fortare".

Tillbaka
Topp