STHLMS FÅ

kaleng

Ny medlem
STHLMS FÅ
Hej!

Vart har hemsidan tagit vägen?
Hur går det med banorna kring Hammarbybacken...?
Läste om planerna på hemsidan tidigare, vad händer?

Någon som vet?

/Kalle

STHLMS FÅ
Tjena!

Servern som hemsidan dog på oc jag har backupen på en annan dator, och jag har inte hunnit att göra en nya..

Men byggs görs det för fullt varje måndag vi 18.30 ungefär komer hjältarna dit och gräver.. Sen på torsdagar släpar dom upp sin dh-riggs och cyklar allt vad dom kan ner..
2 färdiga spår och ett spår som håller på att byggas (detta vad jag hörde sist, har inte varit där sen innan åre)

STHLMS FÅ
Precis som kneecap säger; varje måndag och torsdag strax efter kl 18 brukar vi va några som träffas och släpar oss upp för backen för att sen rulla ner.

Slutet av downhillspåret är för närvarande uppgrävt men banan är i övrigt i bra skick och har råkat ut för lite förändringar inne i skogen. Det finns även ett lättare spår - en flowline med berms, några kickar och ett drop. Det byggs i flowlinen men det är inga problem å hojja ner där. Det byggs även ytterligare ett spår men det är långt ifrån klart i dagsläget.

STHLMS FÅ
Ok!

Tänkte på bygge av 4x o NS. Är kommunen med på allt, tillstånd kirrat?
Det finns ju en stor yta nedanför och till vänster om backen.
Jag menar kan man bygga där oxå så har man ju en komplett "funpark" även sommartid.

/Kalle

STHLMS FÅ
Jag vet tyvärr inte exakt vilka ytor vi har tillgång till och hur pass mycket vi får modifiera terrängen. Jag kan försöka ta reda på mer imorgon.

STHLMS FÅ
Tjena!

Vad det gäller ytor så får Sthlms Få använda stora delar av backen, dock ska dom bygga om hela sluttnignen ner mot bron vid skogens början (mot fredhälls till) så där får inte byggas förena det är klart.. men 4x är redan inplanerat ovanfär högra dunge (sett fårn lifetns nedre station)
Ns har vi hela skogspartierna tilll att bygga som mycket som vi får plats till, kommunen har inget med detta tt göra då det är skistars mark.. (som dom arrenderar av kommune, men får göra i princip vad dom vill med)

detta är vad jag kommer ihåg nu..

Tillbaka
Topp