Stigar runt Eskilstuna

Stigar runt Eskilstuna
Själv har jag aldrig kört vid tallstugan, så vi får höra med dom andra killarna. Tror jockepocke visste hur man kunde köra där. Det blir ju ingen tävling direkt, så vi kör väl så alla kan haka på och kanske inte för långt. Det är ju bara kul att träffa likasinnade och cykla lite i lagom tempo :-)

Stigar runt Eskilstuna
Vad jag föreslog från början till TS var ju att köra Smeracet banan ca40 med start/mål Tallstugan. Så kördes den förr innan vi flytta in start/mål till vilsta. Men jag är öppen för förslag, finns ju massa stig att rulla på därute.

Stigar runt Eskilstuna
jockepocke sa:
Vad jag föreslog från början till TS var ju att köra Smeracet banan ca40 med start/mål Tallstugan. Så kördes den förr innan vi flytta in start/mål till vilsta. Men jag är öppen för förslag, finns ju massa stig att rulla på därute.

Smeracebanan 40 blir väl kanon. Skulle vilja hitta där i kjulalopen själv också.

Stigar runt Eskilstuna
kay sa:
Smeracebanan 40 blir väl kanon. Skulle vilja hitta där i kjulalopen själv också.

Vi behöver ju inte köra hela, om det är någon som tycker det blir för långt;) Men en liten runda på någon mil eller så kan vi väl skrapa ihop tillsammans:-) Alltid kul att cykla oavsett terräng och längd på rundan.

Nu är det ju drygt 2 veckor kvar till Långfredag, så vi kanske ska bestämma oss om det blir något ;)

Vi kan ju inte bara sitta och internetcykla, då blir det inget flås på motionslopp i vår, sommar och höst, hehe!!

Stigar runt Eskilstuna
Jag är på iaf :) låter klokt att kanske inte ta hela rundan direkt så kanske vi blir fler. Bara att vi tar fika vid bilarna så kan man ju bestämma själv om man tar en runda till eller inte.

Tror nog att brorsan o farsan säkert hänger på också.

Stigar runt Eskilstuna
Jag är på! Hojjar ut från stan så jag får mil i benen oavsett hur långt vi kör :) Men vi kanske ska köra en kortare sväng därute ist för 40km. Som du säger är det ju roligare ifall fler dyker upp.

Stigar runt Eskilstuna
Jag är på!! Tar med en polare också :-) Ju fler desto bättre...
Vet ni vad?? Det här kan bli en Långfredagstradition år efter år. Om det funkar bra och alla blir nöjda och glada. Lite fika vid bilarna låter ju kanon :-)

Vad tror ni om tiden 10:00 vid tallstugan??? Många kanske ska iväg på eftermiddagen på påsk mat, mm. Så det känner som en bra tid tycker jag:-)

Stigar runt Eskilstuna
Ja då bokar vi 10:00 på Långfredagen den 25e Mars Tallstugan. Vi kan väl bara stämma av dagen innan här i tråden, så man vet att inte alla är sjuka. Eller liknande. Ska bli kul det här :-)
Ses!!

Stigar runt Eskilstuna
jockepocke sa:
Jag är på! Hojjar ut från stan så jag får mil i benen oavsett hur långt vi kör :-)

jockepocke: Hur tar man sig ut till Tallstugan med cykel? Och hur långt är det cykelvägen ca? Skulle gärna cykla ut istället för att ta bilen, som du säger så är det ju bättre med lite mil i benen :-)

Stigar runt Eskilstuna
Finns ju fler alternerativ men ja tänkte nog ekängen ut sen förbi Hugelsta skjutbanan! Då kommer man på grus/skogsvägarna som går längs med E20 o leder en fram till Tallstugan! Distans är lite oklart men CA10-15km kanske o tar väl runt dryga halvtimmen... Vi kan ju mötas upp vid ekängen o rulla tillsammans ut ifall det är fler som inte vill ta bilen :)

Stigar runt Eskilstuna
jockepocke sa:
Finns ju fler alternerativ men ja tänkte nog ekängen ut sen förbi Hugelsta skjutbanan! Då kommer man på grus/skogsvägarna som går längs med E20 o leder en fram till Tallstugan! Distans är lite oklart men CA10-15km kanske o tar väl runt dryga halvtimmen... Vi kan ju mötas upp vid ekängen o rulla tillsammans ut ifall det är fler som inte vill ta bilen :)

Absolut! Det skulle ju funka, så man hittar ut dit själv cykelvägen nästa gång. Vi bestämmer på skärtorsdagen hur vi går till väga med eventuell samåkning med cykel från Ica Ekängen. :-)

Stigar runt Eskilstuna
Aggressor sa:
Får se om jag dyker upp, antingen är jag bakfull eller inte ens i stan så ett väldigt vagt kanske från min sida.

Okej! Men det ser ut som vi blir ett par stycken i allafall.
Är du för bakis kan du ju hänga på nästa gång om inte annat.

Är det någon som ska på cykelmässan i helgen föresten?

Själv åker ja och en kompis dit på Lördagen till kl 09:00 :)

Hojta till i sådana fall, så kan man ju träffas och snacka lite bara, hehe!!

Stigar runt Eskilstuna
Jag kan tyvärr inte haka på fredag! Har smackat i asfalten med racerhybriden och är blåslagen samt läcker fortfarande lite varstans. Hoppas ni får en trevlig tur!

Stigar runt Eskilstuna
Tråkigt att höra jockepocke. Tyvärr har jag gjort samma sak med knät. Drog rakt ner i asfalten på väg hem från skogen. Blixthalka!!
WP_20160324_09_05_15_Pro.jpg
Har fortfarande känningar vid hårdare belastning. Så jag måste tyvärr avböja denna gången. Suck!
Hoppas det blir några som kör iaf. Lycka till :)

Stigar runt Eskilstuna
Ajaj :/,
kan vi ha lite handuppräckning vilka som tänker cykla? Och har vi någon som hittar i kjula eller ska vi förlägga det på en annan plats?

Stigar runt Eskilstuna
Ser ut som det, ska nog ut nån sväng med far o bror i helgen så om någon vill haka så skicka ett pm. Men blir kanske inte imorrn ser ut som att vädret är bättre senare i helgen...

Stigar runt Eskilstuna
Tråkigt att det blev så här med träffen. Men skam den som ger sig. Tycker vi gör som jockepocke säger. Tar en ny dag framöver när det blir lite torrare och varmare.

Om jag får säga det själv, så är ju iofs Vilsta ett kanske bättre alternativ att träffas och cykla på. Och så finns ju en restaurang med café med uteservering med tilltugg, hehe! Om man skulle bli helt slutkörd efteråt och behöver påfyllning?

Vi får väl återkomma med ny dag om några veckor och bestämma tid och dag???

GLAD PÅSK PÅ ER SÅ HÖRS VI LÄNGRE FRAM ??

Stigar runt Eskilstuna
Vilsta är bra helt klart! När det är torrt o fint sen :) Jag o min påskfärgade armbåge hälsar trevlig helg så länge!!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    126.5 KB · Besök: 42
Stigar runt Eskilstuna
På tal om påskfärger. Så här såg mitt lår ut för 3 veckor sen. Men det var en anna vurpa som inte hade med sista knätskadan att göra. Hehe! Rengbågens alla färger

Bilagor

• WP_20160213_11_35_47_Pro.jpg
    WP_20160213_11_35_47_Pro.jpg
    253.4 KB · Besök: 31
Stigar runt Eskilstuna
Hej på er.
Lånar tråden lite, är nyinflyttad i Eskilstuna.
Undrar lite hur rundslingan på sörmlandsleden vid vilsta ser ut, är den lämpad för cykling, tänkte främst på om det inte förekommer allt för mycket "bära cykel partier"?
Såg att delar av sträckan går i motionsspåren i vilsta, hur ser andra motionärer på att man cyklar i motionsspåren?

Har cyklat lite i Västerås tidigare och där är det absolut aja baja att cykla i motionsspår.

Stigar runt Eskilstuna
Jag är ganska tidigt ute i Vilsta så jag möter aldrig några? Jag kör både på spåren och massa andra skogsstigars. Jag brukar köra där mellan 04:30-09:00 så för mig funkar det utan arga människor. Jag har ingen koll på rundslingan. Men jag kör överallt i Vilsta. Så här kan ett pass se ut där?

Bilagor

• FB_20160120_09_03_15_Saved_Picture.jpg
    FB_20160120_09_03_15_Saved_Picture.jpg
    33.4 KB · Besök: 42
Stigar runt Eskilstuna
Har iofs kört där någon eftermiddag också. Men då får man bara sakta ner när man möter någon och heja glatt. Det brukar inte vara något problem att köra lite transportsträckor på spåret bland folk.

Det är bara att kötta på Resmalm???

Stigar runt Eskilstuna
Resmalm sa:
Låter bra det. Finns tydligen en heldel trevliga stigar att upptäcka där.

Ja absolut. Kanonställe om man vill få bra naturlig intervallträning. För det är mycket upp och ner där. Finns även snälla och tekniska partier. Så det passar dom flesta???

En bild från dagens träningspass, hehe!!

Bilagor

• WP_20160330_06_33_29_Pro.jpg
    WP_20160330_06_33_29_Pro.jpg
    453.7 KB · Besök: 124
Stigar runt Eskilstuna
Resmalm sa:
Undrar lite hur rundslingan på sörmlandsleden vid vilsta ser ut, är den lämpad för cykling, tänkte främst på om det inte förekommer allt för mycket "bära cykel partier"?
.

Jag brukar köra den där rundslingan och jag gillar den skarpt, lagomt knixigt men inte för mesigt. Jag kör HT och trots att jag är nybörjare är det inte alls mycket "bära cykel". Om man kör slingan medurs är det lite knixigare mot slutet av banan.

Har aldrig haft problem med att jag kör på motionsspåret, som sagt tidigare, ett glatt leende och en hälsning löser det mesta!

När vi pratar lite spår i Eskilstuna, vill jag framhålla gyllenhielmska leden. Den tycker jag är perfekt om man vill få några mil i benen!

Stigar runt Eskilstuna
Mannbergo sa:
När vi pratar lite spår i Eskilstuna, vill jag framhålla gyllenhielmska leden. Den tycker jag är perfekt om man vill få några mil i benen!

Ja Gyllenhielmska är fin. Har kört den 3 gånger i år, men det var riktigt grisigt och lerigt där då, sist var för 2-3 veckor sen. Men nu ska det visst vara ganska torrt och fint har jag hört. Tror att den är ca 2,5 mil från Årbystugan till Sunbyholm. Så kör man den sträckan fram och tillbaka så får man ju ganska bra distanspass på 5 mil. ?

Stigar runt Eskilstuna
Tack för den recensionen av Vilstarundan på sörmlandsleden.
Gyllenhjelmskaleden måste också provas.
Är som sagt helt ny här i eskilstuna så alla tips på trevliga stigar här i krokarna mottages tacksamt :-)

Stigar runt Eskilstuna
Har varit och provat dom.
De är trevliga och lagom tekniska, mycket bra anlagda.
Dock blir de lite tråkiga när man vill dra lite mil på utan att behöva cykla samma stig flera gånger under ett pass.

Stigar runt Eskilstuna
Nej dessvärre inte! Pga att markägarna bil slippa främst endurokörning på sina marker. Men är ganska säker på att den figurerat här på happy som gps fil att lägga in i garmin...

Har du Facebook så gå med i Eskilstuna Cykelklubbs träningsgrupp där folk postar om turer!

Stigar runt Eskilstuna
Mannbergo sa:
Resmalm sa:
.

Jag brukar köra den där rundslingan och jag gillar den skarpt, lagomt knixigt men inte för mesigt. Jag kör HT och trots att jag är nybörjare är det inte alls mycket "bära cykel". Om man kör slingan medurs är det lite knixigare mot slutet av banan.

Har aldrig haft problem med att jag kör på motionsspåret, som sagt tidigare, ett glatt leende och en hälsning löser det mesta!

Hur går rundslingan på Sörmalandsleden? På min tid var det bara en stig som gick från Eskilstuna ner till Svalboviken där den anslöt på "stora" leden.

Kan instämma om Gyllenhjelmska, körde den från Årby till Sundbyholm i måndags, kul cykling, bitvis lite väl stenigt och rotigt för mig som nybörjare men stora hela mycket kul. Inga problem att ta vägen tillbaka om man inte orkar eller har tid att köra stig fram och tillbaka. Gyllenhjälmska går väl också ihop med Fogdöleden om man vill fortsätta mot Strängnäs. Det har jag inte testat ännu dock.

Stigar runt Eskilstuna
Hur går rundslingan på Sörmalandsleden? På min tid var det bara en stig som gick från Eskilstuna ner till Svalboviken där den anslöt på "stora" leden.
[/quote]

Svårt att förklara om inte nån har nån karta. Men den går väldigt mycket sicksack efter den gröna milen. Man börjar med att köra den långa backen halvvägs för att sen svänga av till höger och följa orange/röda markeringar. Väldigt bra uppmärkt.

Har aldrig kört varken gyllenhielmska eller rundslingan i grupp, men tror dom kan vara fina att hetsa lite efter i grupp så hornen kommer fram!

Stigar runt Eskilstuna
Kan instämma om Gyllenhjelmska, körde den från Årby till Sundbyholm i måndags, kul cykling, bitvis lite väl stenigt och rotigt för mig som nybörjare men stora hela mycket kul. Inga problem att ta vägen tillbaka om man inte orkar eller har tid att köra stig fram och tillbaka. Gyllenhjälmska går väl också ihop med Fogdöleden om man vill fortsätta mot Strängnäs. Det har jag inte testat ännu dock.[/quote]

Körde Pilgrimsleden från Strängnäs fram till Björsund och fortsatte på Gyllehhjelmska fram till Torshälla förra året. Pilgrimmsleden är mestadels grusväg www.eskilstuna.se/Global/KFF/Arenor%20och%20f%c3%b6reningsst%c3%b6d/Leder%20stigar%20och%20sp%c3%a5r/Karta%20%c3%b6ver%20Gyllenhielmska%20leden%20och%20Fogd%c3%b6ns%20pilgrimsled.pdf

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp