Stigcykling/Enduro Helsingborg

Kylling

Ny medlem
Finns det fler i Helsingborg med omnejd som intresserar sig för stig/enduro? Vi är ett litet men gott gäng som brukar ta turer till bl.a söderåsen. Hade varit kul att utöka skaran lite samt kanske ta del av nya rutter i närområdet kring Helsingborg då det verkar snålt med bra stig här omkring!

Kylling skrev:
-------------------------------------------------------
> Ingen som åker MTB i och omkring Hbg?

Inte Hbg, men kan ni tänka er att åka norrut till Hallandsåsen så kör vi ngn Happyride då och då. Men det är mest stig och grusvägscykling, XC alltså. Det händer att vi tar oss ner i Vallåsens DH-spår, och där kanske Endurocyklisterna trivs! :) Vi har inget planerat f.t. Men det kan ju ändra sig om några glada entusiaster vill cykla lite!

Hallandsåsen lockar helt klart men blir en lite längre utflykt från Hbg. Tänkte mer om det fanns fler intresserade i eller strax utanför Hbg och stig inom cykelavstånd från stan (ca 10 km).

Jag bor i Hbg och cyklar främst här, i Ängelholm, Kullaberg samt i närheten av Åstorp. Väldigt sugen på att upptäcka mer av Söderåsen, så jag hänger gärna med på någon runda.

Hej alla
Är stundtals i Helsingborg och skulle vara tacksam för lite hjälp med att hitta vettiga områden för mtb däromkring. Har bil så jag har inget problem med att åka tex till Söderåsen.

Skulle vara tacksam om någon har en gpx-fil, kartbild eller liknande med förslag på bra stigar runt Helsingborg

Hej. Jag bor själv utanför Helsingborg och närmre Kullaberg. Cyklar då på en Specialized Epic S-Works World Cup 2014 och en Specialized Enduro Evo Expert 2014. Och Kullaberg tycker jag är ett bra ställe för båda dessa cyklarna.
Kullaberg har vettiga stigar både upp och ner, samt man kan få in bra spårval och få stökig och fin nerförslöpa som varar rätt lång tid.

Men som sagt vill man ha mer nerför annars så är Vallåsen där jag själv brukar utnyttja min Enduro under sommartid. Mer downhill då.

Känner ni för en tur på Kullaberg så hoja gärna till! (Y)

Tillbaka
Topp