Finns några nerfarter på olika ställen. Inget färdigbyggt för liftåkning;
1. och 2. Någon/några (vet ej vem) har fixat till en del mindre hopp och berms i skogspartiet norra sidan om slalombacken (mellan slalombacken och strupen) sedan även längre söderut, i skogspartiet som ligger ovanför Billingeskolan upp mot Billingen.
3. Nästa ställe är den av kommunen anlagda röda slingan som går på slutningen söder om parkeringsplatsen vid fritidsområdet Billingen. (Två olika slingor som är döpta till ngt jag inte minns.) Om man kan området där så finns även lite svårare nerfarter som inte är uppmärkta men som ligger intill och går samman med de uppmärkta. Inga långa nerfarter, men en enduro-släde är nog rätt verktyg. Jag får köra relativt försiktigt med min mer trail-aktiga hoj.
Vill man kan man få en ganska lång sammanhängande utförskörning om man tar sig via 3b ner. (Snäll utförskörning, men ganska rolig och på sina håll lite skuttigt)
4. Utförskörningen på numera röda slingan, som går ner mot Våmbskleven och den av cementa konstgjorda dammen. Snällt men med lite berms inledninsgvis (som ngn byggde innan kommunen märkte upp slingan) och möjligheter till skuttande via naturliga hopp (stenar) i skogspartierna.
5. Vidare fanns tidigare även lite mer rejäla hopp i ett par utförslöpor på södersluttningen bort mot Våmbskleven, Lite svårt att vägleda, men ligger ganska nära lila milen, och om man tar grusvägar/skogsvägar som går ner mot Våmbs-kleven så hittar man dessa. Vet ej vem som byggt och hur skicket är, men dessa är ganska rejäla och med hög svårighetsgrad.
Osäker på om jag har markerat rätt på bilden/kartan, men jag tror det är i det området någonstans.
Kanske ngn här i forumet som vet mer.
Visa bilaga 551672