Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
marr sa:Oavsett kan man väll inte avsäga sig allemansrätten? Även om någon kört en tävling på dennes mark. Dömma de som kört tävling går såklart. Blir en knepig bevisning bedömt.
Men för det kommer hans mark inte undantas allemansrätten.
emmer sa:Det är allemansrätten som är citerad.Kurets sa:Vill du referera till vad som är okej eller inte enligt allemansrätten får du citera den istället
Och den handlar om att alla ska ha tillgång till naturen och att ägare skall inte lida ekonomiska skada för att det allmänna (alla) har rätt till naturen.
sdx sa:Tror att du var i från Nässjö men det här är i Skåne. Och det var frågan om det sitter mera snitzlar där och i regel så är det skiftes snitsnlar som skilljer av olika bestånd.Vernersson sa:sdx sa:Någon som ser något ovanligt i bilden som kan ha fått mark ägaren att gå i taket .vem har satt upp snitzelbandet markägaren eller mtb åkarna.Roger_Edvinsson sa:En av bilderna får diskussitionerna på FB.
Finns absolut inget försvar för uppsättningen av den taggtråd, den är uppsatt för att lära någon en läxa... inget annat.
De där snitslarna sitter i massor häromkring och de sätts upp i samband med avverkningsjobb.
Nu var ju hindren närmast det som låg på marken och inte taggtråden i sig.svurr sa:Citaten är väldigt lustiga.
"Hindren var jättelätta att se"
"Jag vet inte hur taggtråden satt"
Man får väl inte skapa nya stigar utan markägarens tillstånd?Cinder2i40 sa:Om man har skapat nya stigar beror det på vart och hur man har gjort det om det är ett brott.
Markägaren hävdar ju att de inte satt upp taggtråd i halshöjd och att "avspärrningarna" är omgjorda.vsen sa:Såg detta idag
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/taggtrad-skulle-stoppa-cyklister/
Och svaret från godsägarna
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/vi-kommer-att-bibehalla-fysiska-hinder/
Man har alltså placerat ut taggtråd i halshöjd för att stoppa cyklister. Oavsett om man får cykla där eller ej tycker jag det är en bra bit över gränsen..
Fältprästen sa:Man får väl inte skapa nya stigar utan markägarens tillstånd?Cinder2i40 sa:Om man har skapat nya stigar beror det på vart och hur man har gjort det om det är ett brott.
Framför allt dem.NLC sa:Fältprästen sa:Man får väl inte skapa nya stigar utan markägarens tillstånd?Cinder2i40 sa:Om man har skapat nya stigar beror det på vart och hur man har gjort det om det är ett brott.
Gäller även rådjur å grisar antar jag.
Fältprästen sa:Markägaren hävdar ju att de inte satt upp taggtråd i halshöjd och att "avspärrningarna" är omgjorda.vsen sa:Såg detta idag
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/taggtrad-skulle-stoppa-cyklister/
Och svaret från godsägarna
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/vi-kommer-att-bibehalla-fysiska-hinder/
Man har alltså placerat ut taggtråd i halshöjd för att stoppa cyklister. Oavsett om man får cykla där eller ej tycker jag det är en bra bit över gränsen..
Ixion sa:Nyinflyttad i Kristianstad. Erbjuder denna mark bra cykling? Jag är enbart nyfiken för min personliga rekreation och skola ej tävla eller anlägga nya stigar.
Atlas sa:Ixion sa:Nyinflyttad i Kristianstad. Erbjuder denna mark bra cykling? Jag är enbart nyfiken för min personliga rekreation och skola ej tävla eller anlägga nya stigar.
Det finns bara ett sätt att ta reda på det. Och om du följer "gamla" happyMTB-standarden så lär du inte ha problem med hinder.
DVS kan man gå med barnvagn (oavsett modell) på en stig så skall man inte cykla där.
Konkret sa:Atlas sa:Ixion sa:Nyinflyttad i Kristianstad. Erbjuder denna mark bra cykling? Jag är enbart nyfiken för min personliga rekreation och skola ej tävla eller anlägga nya stigar.
Det finns bara ett sätt att ta reda på det. Och om du följer "gamla" happyMTB-standarden så lär du inte ha problem med hinder.
DVS kan man gå med barnvagn (oavsett modell) på en stig så skall man inte cykla där.
Det blir inte många km stig man kan cykla på rad då. Varken i hellas, änggårdsbergen, delsjön.
Luthman Photography sa:Konkret sa:Atlas sa:Ixion sa:Nyinflyttad i Kristianstad. Erbjuder denna mark bra cykling? Jag är enbart nyfiken för min personliga rekreation och skola ej tävla eller anlägga nya stigar.
Det blir inte många km stig man kan cykla på rad då. Varken i hellas, änggårdsbergen, delsjön.
Ööh, de gånger jag cyklar i hellas brukar jag mest korsa grusvägar eller större stigar. På sin höjd följa dem i typ hundra meter.
H. sa:Vad roligt det vore om nån fyllde hans uppfart med fotanglar nån natt.
Med hälsning från "skogens väktare" eller nåt i den stilen.
TK sa:Om man utfodrar vildsvin på sin egen mark så är det ju i alla fall svårt att hävda att några cyklister skulle göra betydande ekonomisk skada pga slitage om det nu är det han påstår?
Ja det är låter ju så för att få lov att utfodra i skogen men man kan ju misstänka att det finns andra skäl då jakten verkar vara bra buisness.poqa sa:TK sa:Om man utfodrar vildsvin på sin egen mark så är det ju i alla fall svårt att hävda att några cyklister skulle göra betydande ekonomisk skada pga slitage om det nu är det han påstår?
Jag har fått intryckat av att utfodringen skulle vara för att vildsvinen ska välja bort att äta från åkrar och andra grödor. Inte för att locka dit dem.
poqa sa:TK sa:Om man utfodrar vildsvin på sin egen mark så är det ju i alla fall svårt att hävda att några cyklister skulle göra betydande ekonomisk skada pga slitage om det nu är det han påstår?
Jag har fått intryckat av att utfodringen skulle vara för att vildsvinen ska välja bort att äta från åkrar och andra grödor. Inte för att locka dit dem.
Johan Falk sa:H. sa:Vad roligt det vore om nån fyllde hans uppfart med fotanglar nån natt.
Eller kidnappa några vildsvin. Det biter nog hårdare.
Edit: Förresten, det heter väl svinnappa om det gäller vildsvin..?
:-/
Kung Stalle sa:Johan Falk sa:H. sa:Vad roligt det vore om nån fyllde hans uppfart med fotanglar nån natt.
Kultingnappa borde väl vara rättast?
Stalle
Luthman Photography sa:poqa sa:TK sa:Om man utfodrar vildsvin på sin egen mark så är det ju i alla fall svårt att hävda att några cyklister skulle göra betydande ekonomisk skada pga slitage om det nu är det han påstår?
Mja, man jagar ju vildsvin vid åtel. Men visst, det kan väl ha en kombinerad effekt.
NLC sa:Luthman Photography sa:poqa sa:TK sa:Om man utfodrar vildsvin på sin egen mark så är det ju i alla fall svårt att hävda att några cyklister skulle göra betydande ekonomisk skada pga slitage om det nu är det han påstår?
Mja, man jagar ju vildsvin vid åtel. Men visst, det kan väl ha en kombinerad effekt.
Om man ändå åtlar för vildsvin och inte vill bli störda av andra i skogen när man ska jaga, hade det inte varit bättre att hängna in på riktigt så resten slipper svinen?
Kung Stalle sa:Johan Falk sa:H. sa:Vad roligt det vore om nån fyllde hans uppfart med fotanglar nån natt.
Stalle
Stalle
Det där verkar många som kommenterar ha verkligt svårt att begripa :-)NickPick sa:Karsholm arrangerar årligen tre till fyra dagsdrevjakter på klövvilt till vilka grupper om i första hand 6 till 12 personer kan köpa platser.
emmer sa:Det där verkar många som kommenterar ha verkligt svårt att begripa :-)NickPick sa:Karsholm arrangerar årligen tre till fyra dagsdrevjakter på klövvilt till vilka grupper om i första hand 6 till 12 personer kan köpa platser.
Vernersson sa:NLC sa:Luthman Photography sa:poqa sa:TK sa:Om man utfodrar vildsvin på sin egen mark så är det ju i alla fall svårt att hävda att några cyklister skulle göra betydande ekonomisk skada pga slitage om det nu är det han påstår?
Om man ändå åtlar för vildsvin och inte vill bli störda av andra i skogen när man ska jaga, hade det inte varit bättre att hängna in på riktigt så resten slipper svinen?
Men det skulle ju kosta stackars fattig-greven massor av pengar :-O
emmer sa:Det där verkar många som kommenterar ha verkligt svårt att begripa :-)NickPick sa:Karsholm arrangerar årligen tre till fyra dagsdrevjakter på klövvilt till vilka grupper om i första hand 6 till 12 personer kan köpa platser.
får låtsas Greven som han vill så är det Kört för fortsatt Mtb på hans marker och det finns en dom i HD som bekräftar att allemansrätten kan sättas ur funktion.emmer sa:Det där verkar många som kommenterar ha verkligt svårt att begripa :-)NickPick sa:Karsholm arrangerar årligen tre till fyra dagsdrevjakter på klövvilt till vilka grupper om i första hand 6 till 12 personer kan köpa platser.
Nu är ju vildsvin ganska skygga djur (gillar inte lukten av mtbsvetton) och är bra för skog både map skötsel (småpengar) och jakt (större pengar om det finns "garanterade" villebråd). Så ja, det stör även om mtbsvettos höll sig borta två månader innan drevet.BlackCanon sa:Menar du att 3 - 4 dagsdrevjakter skulle bli helt förstörda om det cyklades andra dagar på året?emmer sa:Det där verkar många som kommenterar ha verkligt svårt att begripa :-)NickPick sa:Karsholm arrangerar årligen tre till fyra dagsdrevjakter på klövvilt till vilka grupper om i första hand 6 till 12 personer kan köpa platser.
Om man sätter upp skyltar, ev några dagar i förväg, om att "Jakt kommer att bedrivas. Cykla på annan plats." så skulle det inte kunna fungera med cykling och jakt i samma skog?
emmer sa:Nu är ju vildsvin ganska skygga djur (gillar inte lukten av mtbsvetton) och är bra för skog både map skötsel (småpengar) och jakt (större pengar om det finns "garanterade" villebråd). Så ja, det stör även om mtbsvettos höll sig borta två månader innan drevet.BlackCanon sa:Menar du att 3 - 4 dagsdrevjakter skulle bli helt förstörda om det cyklades andra dagar på året?emmer sa:Det där verkar många som kommenterar ha verkligt svårt att begripa :-)NickPick sa:Karsholm arrangerar årligen tre till fyra dagsdrevjakter på klövvilt till vilka grupper om i första hand 6 till 12 personer kan köpa platser.
Om man sätter upp skyltar, ev några dagar i förväg, om att "Jakt kommer att bedrivas. Cykla på annan plats." så skulle det inte kunna fungera med cykling och jakt i samma skog?