liveforthis
Aktiv medlem
Stigsmiskare , yt izzo, yeti sb115 el transition spur
Ja vad tror/vet folk om dessa modeller ? Köra allt från xc till någon vända i bikepark. Less Travel more fun! Vilken hade ni valt!?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är Sten smiskares bror ?Stig smiskare. Vem är det? ?.
Det är en betydligt köttigare cykel än någon av de tre i rubriken.Eller forbidden druid ??
Ja kände det med rycktes med av att den ser så fet utDet är en betydligt köttigare cykel än någon av de tre i rubriken.
Ja kände det med rycktes med av att den ser så fet ut
Jäkligt fet! , Tänker en fs med max 140mm fram och 110-120mm bak. Men framför allt mer stig trampeffektivt.Håller med. Eller ännu snyggare: en Actofive P-Train. Men just nu räcker min HT på stökig stig, så tror att jag (tyvärr) inte behöver sån cykel.
Som ägare av dylik tingest kan jag hålla med om allt i Enduro Mtbs test av Tallboy.
I slutet finns några kommentarer jämfört med Izzo / Optik
![]()
Reviewing the 2020 Santa Cruz Tallboy CC X01 – Short on travel, big on fun
The Santa Cruz Tallboy is a versatile trail bike designed to appeal to riders looking for a comfortable and fun ride. We put it to the test.enduro-mtb.com
Som mångsidig stighoj är den svårslagen.
Synd att den verkar vara lite seg uppför, en Tallboy som är lika vass uppför som en Ripley hade varit grym. Men man kan väl inte få allt. Förutom kanske om man köper en Spur ? ?.
Då ska man inte glömma att de testar cykeln som den kommer med allt vad det innebär med tunga däck och fälgar osv.
Min är allt annat än "sluggish" med 1600g hjul och snabbare gummi.
Men den är rätt aktiv i länkaget vilket gör den så grym utför / på attack. Baksidan är lite energiförlust. Brukar köra bakdämpen i trailläget när det det är snabba stigar vilket funkar mycket bra. Spaken hamnar dock lkte dumt så för en gångs skull hade remote lock out varit nåt att ha.
Ripley har jag inte kört själv men den brukar ju sägas vara snäppet peppigare uppför men sämre utför. Men tror allt det där är rätt marginellt.
Sant! Men de är även till Izzo fördel med tanke på de däck som sitter på den. Med lite aggressivare däck är den troligare mer trygg utför!
Den finns i Stockholm att testa ?Var finns den?
Var finns den?
Var köpte du den och hur mycket gav du för den? Du får ge en rapport när du kört den. Grattis till en grym cykel!Om någon i tråden är sugen på att democykla en Spur i L får jag hem en GX build imorgon ??
Nej han är distributör för transition bikes i Sverige .Var köpte du den och hur mycket gav du för den? Du får ge en rapport när du kört den. Grattis till en grym cykel!
Ha ha, ja där ser man. Inget dåligt jobb ;-)Nej han är distributör för transition bikes i Sverige .
Eller säljer transition ? kolla in trailstore.seHa ha, ja där ser man. Inget dåligt jobb ;-)
Haha, som inflyttad före detta landsortsbo gråter jag lite inombords när jag inser att även jag nu blivit nollåtta... ?Du känner inte till regeln: "om ingen ort nämns är det i Stockholm"
Ja precis som Liveforthis sa så säljer vi Transition på Trailstore.se. Bara att hojta till om du skulle vilja testa cykeln ??Ha ha, ja där ser man. Inget dåligt jobb ;-)
Varför säljs Spur bara med Sram drivlinor?Ja precis som Liveforthis sa så säljer vi Transition på Trailstore.se. Bara att hojta till om du skulle vilja testa cykeln ??
Haha, som inflyttad före detta landsortsbo gråter jag lite inombords när jag inser att även jag nu blivit nollåtta... ?
Flyttade till Sverige och Stockholm för tio år sen, men tror att jag aldrig blir en riktig nollåtta.
Det är precis vad en nollåtta skulle säga.
Ica-stigs lätt sadistiska tvillingbror?Har ni kommit överens om vem Stig Smiskare är än?