Stigsmiskare , yt izzo, yeti sb115 el transition spur

liveforthis

Aktiv medlem
Ja vad tror/vet folk om dessa modeller ? Köra allt från xc till någon vända i bikepark. Less Travel more fun! Vilken hade ni valt!?

Berk

Aktiv medlem
Pinkbike review av Izzo är inte helt positivt. Jag skulle köpa en Spur om jag kunde ha bara en mtb.

liveforthis

Aktiv medlem
Håller med. Eller ännu snyggare: en Actofive P-Train. Men just nu räcker min HT på stökig stig, så tror att jag (tyvärr) inte behöver sån cykel.
Jäkligt fet! , Tänker en fs med max 140mm fram och 110-120mm bak. Men framför allt mer stig trampeffektivt.

Nypåmtb

Aktiv medlem
Yeti har sitt extra SI ”länkage” som kräver omvårdnad, sen känns 115 versionen mest som ett sätt att mjölka lite extra ur sb100.
Izzon känns mer xc än spur, om det är vad du vill åt kan den säkert vara toppen. Spur känns på något sätt som en cykel med väldigt många rätt. Dessutom grymt snygg med sina rena linjer.

glitch

Aktiv medlem

Nypåmtb

Aktiv medlem
Som ägare av dylik tingest kan jag hålla med om allt i Enduro Mtbs test av Tallboy.
I slutet finns några kommentarer jämfört med Izzo / Optik

Som mångsidig stighoj är den svårslagen.
Synd att den verkar vara lite seg uppför, en Tallboy som är lika vass uppför som en Ripley hade varit grym. Men man kan väl inte få allt. Förutom kanske om man köper en Spur 🤔 😁.

occepocke

Medlem
Får sonder cortex vara med? Kan inte bestämma mig för om jag tycker den är full eller snygg...

glitch

Aktiv medlem
Synd att den verkar vara lite seg uppför, en Tallboy som är lika vass uppför som en Ripley hade varit grym. Men man kan väl inte få allt. Förutom kanske om man köper en Spur 🤔 😁.
Då ska man inte glömma att de testar cykeln som den kommer med allt vad det innebär med tunga däck och fälgar osv.
Min är allt annat än "sluggish" med 1600g hjul och snabbare gummi.
Men den är rätt aktiv i länkaget vilket gör den så grym utför / på attack. Baksidan är lite energiförlust. Brukar köra bakdämpen i trailläget när det det är snabba stigar vilket funkar mycket bra. Spaken hamnar dock lkte dumt så för en gångs skull hade remote lock out varit nåt att ha.

Ripley har jag inte kört själv men den brukar ju sägas vara snäppet peppigare uppför men sämre utför. Men tror allt det där är rätt marginellt.

occepocke

Medlem
Då ska man inte glömma att de testar cykeln som den kommer med allt vad det innebär med tunga däck och fälgar osv.
Min är allt annat än "sluggish" med 1600g hjul och snabbare gummi.
Men den är rätt aktiv i länkaget vilket gör den så grym utför / på attack. Baksidan är lite energiförlust. Brukar köra bakdämpen i trailläget när det det är snabba stigar vilket funkar mycket bra. Spaken hamnar dock lkte dumt så för en gångs skull hade remote lock out varit nåt att ha.

Ripley har jag inte kört själv men den brukar ju sägas vara snäppet peppigare uppför men sämre utför. Men tror allt det där är rätt marginellt.
Sant! Men de är även till Izzo fördel med tanke på de däck som sitter på den. Med lite aggressivare däck är den troligare mer trygg utför!

sgtprobe

Medlem
Lätt Spur, men även Izzon ligger fint till tycker jag. Yeti SB115 har för "oldschool" geo jämfört mot de andra två känner jag högst personligen. Varför inte även en Norco Optic?

Millfordhaven

Ny medlem
Hade varit intressant att veta hur stor skillnaden är på Spur och Smugglern då de nästan har samma geometri.
För det är väl synd att kalla Smugglern för stigcykel?

Du känner inte till regeln: "om ingen ort nämns är det i Stockholm"
Haha, som inflyttad före detta landsortsbo gråter jag lite inombords när jag inser att även jag nu blivit nollåtta... 😂
Ha ha, ja där ser man. Inget dåligt jobb ;-)
Ja precis som Liveforthis sa så säljer vi Transition på Trailstore.se. Bara att hojta till om du skulle vilja testa cykeln 😁👍

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer