Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bara citerar det här inlägget. Berätta gärna mer, var våta fittor into körbara?Körde lite idag. Det verkar vara Siklaskiftet som funkar. Hyffsat bra flyt där.
Kom bort till den som jag tror heter Våta fittor (blå), icke körbart.
Meennn... Gröna... nån som varit där senaste dagarna? Hur är status?
Stalle
Försökte i trastsjöskogen/Åkersberga idag också. Funkade inte så det blev vägtransport runt byn istället.Gransättra-skogen i Åkersberga kan jag inte rekommendera för cykling. Däremot en varm rekommendation för promenad. Visa bilaga 468706
Paradiset bjuder på creme de la creme på Sameslingan! Övrigt är bajs, även med plushjul. Dock rekommenderas det att cykla kväll för det är sjukt med folk ute där nu.
Ja, mötte faktiskt några grabbar idag på Turskidor eller vad d kallas. Ganska trevligt möte, dem flyttade på sig ?OT, men har du sett skidspår där?
Tror att de "delade" stigarna är att föredra. Idealt i områden med många hundägare som är ute oavsett väder. Få som cyklar i nysnö/puder.Tänkte att jag skulle göra ett försök och ta mig runt hacksta mtb slingan i Åkersberga men den var helt oplöjd, ingen ide att försöka ens med fatbike. I allmänhet rätt svårtkört på stigarna i skogen runt Åkersberga, ibland hårt och bra i mitten men åk en cm utanför så åker man snett och tappar driv. Dock vackert i skogen.
Körde idag, traktormakt, våta fötter, blåa, gula. Rullar på (nästan för) bra nu.
Stravalänk
https://strava.app.link/EkXeEKsPJdb
Var är det där? Någonstans i norrort?Lämnar inget övrigt att önska...
Bra grepp och oändligt med spårval tack vare enduroåkarna ?
Visa bilaga 469893Visa bilaga 469894Visa bilaga 469895Visa bilaga 469896Visa bilaga 469897Visa bilaga 469898Visa bilaga 469899
Tror det är runt Arlanda.Var är det där? Någonstans i norrort?
Var är det där? Någonstans i norrort?
Tror det är runt Arlanda.
Helt korrekt, runt Arlanda och här i Skobyskogen(södra ändan av bana 3.
Nu begränsat område med uppkörda endurospår. Men sommartid "obegränsat" med endurospår/slingor att cykla i skogarna runt Arlanda Flygplats. Ryktet säger över 6 mil. Jag har cyklat som längst 5 timmar på en och samma rundan och ändå bara skrapat på ytan av allt totalt.
Helt korrekt, runt Arlanda och här i Skobyskogen(södra ändan av bana 3.
Nu begränsat område med uppkörda endurospår. Men sommartid "obegränsat" med endurospår/slingor att cykla i skogarna runt Arlanda Flygplats. Ryktet säger över 6 mil. Jag har cyklat som längst 5 timmar på en och samma rundan och ändå bara skrapat på ytan av allt totalt.
Visa bilaga 470008Visa bilaga 470009Visa bilaga 470010![]()
Här framstår ju enduroförare som guds gåva till mtb-folket, så har jag sett att det kan vara vid några få enstaka tillfällen. Den dominerande uppfattningen/erfarenheten är dock att de kör sönder allt i sin väg eftersom de inte har förmågan att variera sig och kör där det är alldeles för blött.
Men här rör det sig alltså om 6 mil cyklingsbar endurostig?
Förr länge sedan cyklade jag en del på endurospår i skogen mellan Rosersbergs slott, Steninge och Brista. Vet du om dom finns kvar eller har aktiviteten flyttat till Skoby/Arlanda?
Åh den hade jag gärna provat på, lokalt bakom kom köp centrum i grustaget där har enduro åkarna gjort redigt trevliga spår, inte jätte breda men väl uppkört så hyffsat jämt packat/löstDet mest aktiva området är skoby, Starrmossen och ATCC skogen. Men som sagt sträcker sig endurospåren i skogarna runt Arlanda Flygplats.
Finns en riktig fin slingan kvar i skogen bakom värmeverket ner till skjutbanan mot Rosersbergs slott. Inte speciellt aktiv av enduroåkare numera men vi är ett gäng som cyklar där frekvent.
Skojar du? Eller är det värt ett besök i kylan och mörkret i Hacksta ikväll?Hörde en fågel sjunga att nån kört Hacksta slingan med snöslunga igår..... ??.
Körde Skatan idag och det var ju galet bra, nån backe fick man knata i men annars fullt cykelbart, klämde även till med en 4’e plats på Strava idag runt hela Skatan ?.
Skojar inte! Det var väl lite smalt då d var en liten snöslunga, men 5h tog d tydligen. Ut kör nu!!!!Skojar du? Eller är det värt ett besök i kylan och mörkret i Hacksta ikväll?
Jag kör ikväll!Skojar inte! Det var väl lite smalt då d var en liten snöslunga, men 5h tog d tydligen. Ut kör nu!!!!
Du får gärna återkomma med rapport ?Jag kör ikväll!
Men va f#n; RYCK I STYRET!Här ett klassiskt surhål/dike som skördar sina offer sommar som vinter... ?
All uppskattning till den anonyme hjälte som måste tagit någon form av rekord i att köra snöslunga! Jag swishar gärna en slant som bensinbidrag om någon ger sig till känna!Skojar inte! Det var väl lite smalt då d var en liten snöslunga, men 5h tog d tydligen. Ut kör nu!!!!
Dubbdäck, så fortsätter festen.Mjaha, då är det nog så tråkigt att festen litegrann är över. Jämfört med i onsdags ser det rent okulärt likadant ut, men greppet var avgjort sämre. Framhjulet åkte mer sidledes och så snart det lutade uppför var det svårare att få grepp med bakdäcket. På gröna var det relativt lättcyklat fortfarande, men jag fick gå litet vid större uppförslut när bakhjulet inte ville greppa. Mindre stigar var ännu svårare än här om dagen. Men va tusan, som någon sade, en tur i skogen är ju alltid bättre än ingen tur i skogen :-)
Om du känner till dubbdäck som funkar bra i djup snömos så får du gärna länka till dem.Dubbdäck, så fortsätter festen.