Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja verkligen. Var där idag. Tyvärr blir det skit i veckanRuskigt bra i Hellas också, särskilt för årstiden.
Jodå, Fiskartorpet är godkänd av Kungliga Djurgårdsförvaltningen så killgissandet kan upphöra.App app . kan aldrig tänka mig att fiskartorpsbanan är laglig att cykla på ?
Möjligtvis Älvsjö bmx bana och kanske ev Hammarbybacken.
Så stäng tråden nu:)
Jodå, Fiskartorpet är godkänd av Kungliga Djurgårdsförvaltningen så killgissandet kan upphöra.
Helt jäkla magiskt i lördags. Hårt, torrt och med bottenfrusna blöthålor. Har knappt kört vårcykling som denna de senaste 20 åren.Ruskigt bra i Hellas också, särskilt för årstiden.
...Jodå, Fiskartorpet är godkänd av Kungliga Djurgårdsförvaltningen så killgissandet kan upphöra.
Tycker det vart betydligt sämre vårcykling än förra året, men ja, hur det var längre tillbaka än så har jag typ förträngt :pHelt jäkla magiskt i lördags. Hårt, torrt och med bottenfrusna blöthålor. Har knappt kört vårcykling som denna de senaste 20 åren.
Har du referens på det?Jodå, Fiskartorpet är godkänd av Kungliga Djurgårdsförvaltningen så killgissandet kan upphöra.
Fiskartorpets mtb-spår initierades på 90-talet och cyklister samt Djurgårdsförvaltningen har haft en kontinuerlig dialog med ömsesidig respekt där cyklister får verka om de håller sig till mtb-spåret och visar hänsyn till ev korsande möten med ryttare, joggare etc. Det räcker väl gott? Eller är du ute efter en formell kungörelse med diarienummer?Har du referens på det?
Nu är du en referens. Men har du någon referens?Fiskartorpets mtb-spår initierades på 90-talet och cyklister samt Djurgårdsförvaltningen har haft en kontinuerlig dialog med ömsesidig respekt där cyklister får verka om de håller sig till mtb-spåret och visar hänsyn till ev korsande möten med ryttare, joggare etc. Det räcker väl gott? Eller är du ute efter en formell kungörelse med diarienummer?
Det är inte alltid så konkret som "den 14/5 1995 möttes Axel Knorrhane och cyklisten Kent Pedal och satte gemensamt det första spadtaget i vad som skulle bli bla bla". Det är bara att googla fiskartorpets mtb-historia så får du grundarna. Vill du ha fler kontemporära namn från DF, cyklister och andra aktörer tycker jag du/ni ska gå med i facebook gruppen "Fiskartorpet mtb". Senast förra året hölls möten och samtal och nya är på g.Nu är du en referens. Men har du någon referens?
Verkligen. Jag föll för betet tyvärr..Kan ni inte tjaffsa om fiskartorpet i en egen tråd ?
/Henrik
Kan ni inte tjaffsa om fiskartorpet i en egen tråd ?
/Henrik
Väl runt på andra sidan så hittade jag "vägen". Notera den ensamma motorvärmarstolpen en bit ut.
Tjafsa? Det va en ganska enkel fråga.Kan ni inte tjaffsa om fiskartorpet i en egen tråd ?
/Henrik
Har haft dialog och möten med Kungliga Djurgårdsförvaltningen och Fiskartorpet. Spåret förvaltas idag av KDF och Wille på Fiskartorpet som byggt Flowtrailen, med eventuell förstärkning med folk från Facebook-gruppen som nämnts tidigare.Tjafsa? Det va en ganska enkel fråga.
Om det är ok att cykla där så måste det väl ändå stå någonstans att det är ok.
Om nu djurgårdsförvaltningen är positiva till cykling och låter stigbyggare anlägga banor etc så kan de väl plita ner någonstans att det är ok att cykla där också (till skillnad från hela övriga stockholm). ?![]()
Har det någonsin varit tjafs?Har haft dialog och möten med Kungliga Djurgårdsförvaltningen och Fiskartorpet. Spåret förvaltas idag av KDF och Wille på Fiskartorpet som byggt Flowtrailen, med eventuell förstärkning med folk från Facebook-gruppen som nämnts tidigare.
"En av Stockholms mest populära MTB-leder ligger idag i området och byggdes av Andreas Danielsson tillsammans med Fiskartorpet och Kungliga Djurgårdsförvaltningen."
![]()
Fiskartorpet – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
Inte så mycket att tjafsa om helt enkelt.
När jag var ute kring 18 var det mer barmark än snö i alla fall, och särskilt blött tyckte jag inte det var heller. ?Nu är det vitt och småsliskigt i Hellas. Festen över för denna gång.
Nu blev jag orimligt sugen på att släppa datorn och rulla ut..När jag var ute kring 18 var det mer barmark än snö i alla fall, och särskilt blött tyckte jag inte det var heller. ?
Visa bilaga 548331
Hä' bar' å åk! Snön verkar dunsta snarare än smälta. ?Nu blev jag orimligt sugen på att släppa datorn och rulla ut..
På tal om Fiskartorpet, där finns en stolpe som gömmer sig mellan träderna och verkar vara en stigcyklisträknaren.
Nu blev jag orimligt sugen på att släppa datorn och rulla ut..
Hä' bar' å åk! Snön verkar dunsta snarare än smälta. ?
Det är orimligt för att jag måste ha möten som jag sköt på för att kunna cykla igår :pVarför orimligt? Att ville cykla stig är väl helt rimligt! Dessutom jobbar jag bättre efter en timme på stig. Läste din inlägg och trodde att jag inte hade tid, men då slutade ett jobbmöte mycket tidigare än planerat.
Det är orimligt för att jag måste ha möten som jag sköt på för att kunna cykla igår :p
Var i hela friden står dessa?Från detta hållet ses stigcyklisträknaren bra, men den är nästan osynlig i åriktningen:
Visa bilaga 548420
Var i hela friden står dessa?
Ok får kolla. Varför tror ni att det är en cykelräknare? Eller är det kanske något som sattes upp till någon tidigare tävling? Har svårt att se uppsidan för KDF med att lägga pengar på sånt.Haha, bra gömd!
Precis där cykeln står på bilden ovan, men på parallella delen av stigen innan man åker 180 grad kurvan som går lite uppför.
Ok får kolla. Varför tror ni att det är en cykelräknare? Eller är det kanske något som sattes upp till någon tidigare tävling? Har svårt att se uppsidan för KDF med att lägga pengar på sånt.
Men hur vet du/ni att det är en cykelräknare? Känns jättekonstigt där ute i skogen. Tror KDF är fullständigt ointresserade av att veta hur många som cyklar på banan. Jag tror faktiskt att de mest tycker att cykelspåret är till besvär då de måste masa sig ut och såga upp träd som fallit samt att få frågor från cyklister gällande underhåll som de helst skulle vilja slippa. Enklare om det bara är personer som promenerar i skogen så kan man fokusera på underhåll av boskapsstängsel och trimma sly/gräsDet är väl intressant för KDF att veta hur mycket MTB-spåret används?
Enda andra syftet skulle kunna vara för att räkna varvtider, men det är en konstig ställe för det och tror också inte att man skulle gömma den så bra då.
Men hur vet du/ni att det är en cykelräknare? Känns jättekonstigt där ute i skogen. Tror KDF är fullständigt ointresserade av att veta hur många som cyklar på banan. Jag tror faktiskt att de mest tycker att cykelspåret är till besvär då de måste masa sig ut och såga upp träd som fallit samt att få frågor från cyklister gällande underhåll som de helst skulle vilja slippa. Enklare om det bara är personer som promenerar i skogen så kan man fokusera på underhåll av boskapsstängsel och trimma sly/gräs