Stigstatus i Stockholms Län? Uppdatera Här!

Huddingeleden var rätt grisig bitvis där det var skuggigt.
Mer minns jag inte.

568DBFDF-3FF2-412E-9F42-F07D2AD4D579.png

Torrt och riktigt fint på spåret runt Fiskartorpet.
Dock lämnar skyltningen en del övrigt att önska IMHO.

Tror att bara originella delen är skyltat. Och för några månader sen fanns det någon som roterade och tog bort skyltar. Jag tror dock att har sätt alla skyltar som fanns tillbaka.
Jag är nöjd att det inte finns mer skyltar. Min axel hae haft närkontakt med en och det kändes i mer än en vecka. Flera av som står lite i vägen.

EDIT: jag minns nu att det finns några skyltar också på den hälften som är längst bort. Det finns dock ingen skyltar på omläggningen rund Candyland (som inte finns längre).

Senast ändrad:
Tror att bara originella delen är skyltat. Och för några månader sen fanns det någon som roterade och tog bort skyltar. Jag tror dock att har sätt alla skyltar som fanns tillbaka.
Jag är nöjd att det inte finns mer skyltar. Min axel hae haft närkontakt med en och det kändes i mer än en vecka. Flera av som står lite i vägen.

EDIT: jag minns nu att det finns några skyltar också på den hälften som är längst bort. Det finns dock ingen skyltar på omläggningen rund Candyland (som inte finns längre).
Stämmer säkert. Egentligen är det ju bara att cykla på, inte hela världen om man cyklar på "rätt" stig.
Området är ju inte så stort till ytan att det går att cykla vilse direkt ?

Stämmer säkert. Egentligen är det ju bara att cykla på, inte hela världen om man cyklar på "rätt" stig.
Området är ju inte så stort till ytan att det går att cykla vilse direkt ?

Man kan dock missa stora delen av rundan på det sättet. Och det är, såklart, olagligt!

Det är enkelt att missa avstickaren från pumptracken som dundrar nedför till den jobbige klättringen bredvid sjön.

Torrt och riktigt fint på spåret runt Fiskartorpet.
Dock lämnar skyltningen en del övrigt att önska IMHO.
Morgonpigg? Det låter helt osannolikt att det var torrt och fint efter senaste dagarnas hällregn. Några ställen blir ju bara "blöta" oavsett hur nycket regn som kommer då det är väldränerat men i de flesta sänkor borde det ha varit gyttjefest deluxe?

Morgonpigg? Det låter helt osannolikt att det var torrt och fint efter senaste dagarnas hällregn. Några ställen blir ju bara "blöta" oavsett hur nycket regn som kommer då det är väldränerat men i de flesta sänkor borde det ha varit gyttjefest deluxe?
Rapporten var för igår eftermiddag. Tänkte mig inte för att det kunde tolkas som nu på morgonen, efter nattens regn.

Nu glömde jag helt bort detta.
Fint i Hellas vid 14, lite saker såg halare ut än dom var, men lite blött såklart.

Ännu finare i norrort nu på kvällen, enstaka pölar, men perfekt cykelföre.

Hittade denna (bild) på svart/vita Gömmaren igår, lördag. Skulle nån mot förmodan väldigt gärna vilja ha tillbaka den så finns den i Huddinge. Annars går den till reservdelslådan ?.
20220724_083049.jpg

Hittade denna (bild) på svart/vita Gömmaren igår, lördag. Skulle nån mot förmodan väldigt gärna vilja ha tillbaka den så finns den i Huddinge. Annars går den till reservdelslådan ?.Visa bilaga 569334

Det verkar att många brukar tappa sina Dub-preload ringar: https://meatengines.com/f/dont-cap-yourself

Presumably, someone is finding all of these caps on the trail? What's surprising is that they aren't in turn selling them for $50 a pop on the Buy-&-Sell. I've met a fair few folks who I'm guessing would gladly pay that sum to not have to call around looking to borrow a friend's crank cap in order to swap a chainring or bottom bracket.

Det är en konstigt kommentar. Man kan köpa ny för 13 euro, så man behöver inte köpa begagnat för $50.

Det är en konstigt kommentar. Man kan köpa ny för 13 euro, så man behöver inte köpa begagnat för $50.
Artikeln är från 2021, kanske inte fanns att köpa då pga brist på delar? När jag tappade min hösten 2020 så fanns dom dock att köpa, men jag hade på något sätt hört när den trillade av så kunde hämta upp den när jag kommit hem och såg att den saknades.

Tänkte ta en tur i Nick-spåret i morgon runt lunch. Är det någon så kört där på senaste, status? Lerigt som vanligt såhär års?

Var ute några timmar i hellas idag och det var typ torrt. Bortsett från vanliga surhål och väldigt mörka norrlägen men generellt var det grymt. Lite lynnigt med löven som kamouflerar

Snurrade runt i Ågesta skogarna idag innan regnet kom, halt som f*n redan utan regn och lite grisigt, tillräckligt för att tvätta cykeln.

/Henrik

Lovön var otroligt fin idag. Torrt förutom hygget i början på den västliga öglan och bra fäste på hällarna. Propagandacykling! Lite synd att mitt baknav gav upp med 4 km kvar?

Tillbaka
Topp