Stigstatus i Stockholms Län? Uppdatera Här!

Tänkte att jag lägger ut här med , kanske någon cykelförening i sthlm som vill dra detta vidaredå det verkar vara ett problem.

Såg den här på fb idag där dom kör elcross på mtb-led i sthlm . Av döma på bilden så verkar det vara en mtb-led om man kollar markeringen på träden

Bor inte i sthlm så vet inte vart bilden är tagen . Personen som tog bilden verkar iallfall bo i huddinge

1000000270.jpg

Tänkte att jag lägger ut här med , kanske någon cykelförening i sthlm som vill dra detta vidaredå det verkar vara ett problem.

Såg den här på fb idag där dom kör elcross på mtb-led i sthlm . Av döma på bilden så verkar det vara en mtb-led om man kollar markeringen på träden

Bor inte i sthlm så vet inte vart bilden är tagen . Personen som tog bilden verkar iallfall bo i huddinge

Visa bilaga 700284
Tipsa polisen istället

Visa bilaga 700284
Det är nog svart/vita runt gömmaren bakom kungens kurva. Har sett vanliga bensin-enduros där någon gång också. Det är ju rätt bucklig stig och proppat med hundar, löpare och folk i allmänhet, så jag antar att de inte kommer att köra där så länge.

Visa bilaga 700284
Att köra cross var länge sen jag gjorde. Det är väl halvkul tycker jag. Att prutta runt på långa snälla grusvägar/stigar på en trött 4-takt kan jag förstå charmen med. Annars är det ju bana eller något grustag. Men att åka runt på såna här typer av stigar på motorcykel, el eller annat, förstår jag inte poängen med? Känns mer som något någon gör 1-2 säsonger där fokus ligger på gopro...

Att köra cross var länge sen jag gjorde. Det är väl halvkul tycker jag. Att prutta runt på långa snälla grusvägar/stigar på en trött 4-takt kan jag förstå charmen med. Annars är det ju bana eller något grustag. Men att åka runt på såna här typer av stigar på motorcykel, el eller annat, förstår jag inte poängen med? Känns mer som något någon gör 1-2 säsonger där fokus ligger på gopro...

Då det skrivits flera gånger i olika trådar angående folk som kör el-cross på mtb stigar i sthlm så tror jag inte det är något dom gör bara 1-2 gånger för att få på film.

Det är nog svart/vita runt gömmaren bakom kungens kurva. Har sett vanliga bensin-enduros där någon gång också. Det är ju rätt bucklig stig och proppat med hundar, löpare och folk i allmänhet, så jag antar att de inte kommer att köra där så länge.
”Proppat med hundar, löpare och folk i allmänhet”? Skojar du? Ödsligare skog såhär nära Stockholm får du leta efter. Skulle säga att 50% av gångerna jag är ute där ser jag inte en enda människa.

Det är ju proppat med folk.
Men bara på en och samma lilla plats, om det är badväder.

Ja, som på helgen. På cykeltestarhelgen fick jag förfrågan till guidning på Gula. Var lite rädd att det skulle finnas (för) mycket folk, men mötte bara några vandrare. Det var perfekt cykel- och vandrarväder skulle jag säga (om man hade med tillräckligt med vatten), men enligt svenskorna var det för varmt. Bredvid och i Källtorpssjön var det mycket folk.

Ja, som på helgen. På cykeltestarhelgen fick jag förfrågan till guidning på Gula. Var lite rädd att det skulle finnas (för) mycket folk, men mötte bara några vandrare. Det var perfekt cykel- och vandrarväder skulle jag säga (om man hade med tillräckligt med vatten), men enligt svenskorna var det för varmt. Bredvid och i Källtorpssjön var det mycket folk.
Tack för guidningen! Mycket imponerad av din sons körning på Gula!
/A
(Har alltså ett annat förnamn än mitt nick här på Happy ?)

Ok, i så fall skiljer sig våra upplevelser åt drastiskt. Möjligen att man kan se en och annan bil på parkeringen där, men på stigarna är det ju i stort sett 100% folktomt?
Ja det är lite det jag förmedlar. 90% av alla jag mött när jag (kriminell)cyklat svartvita har vart badgäster på den lilla vägsnutten.

Inget att tillägga vad gäller skogen mellan Hässelby och Görveln. Ett blöthål vid Gåseborg men där finns numera spänger.

Men ta med munskydd. Seriöst, jag har aldrig mött så mycket småinsekter. ?

Inget att tillägga vad gäller skogen mellan Hässelby och Görveln. Ett blöthål vid Gåseborg men där finns numera spänger.

Men ta med munskydd. Seriöst, jag har aldrig mött så mycket småinsekter. ?

Jag antar att nu är det verkligen torrt och fint runt Järva. Är insekter fortfarande ett problem?

Inga småkryp i hellas idag i alla fall. Men det blåste ju en del iofs.

Jag funderade också på vilken effekt blåsten hade, samt gjorde samma observation.

På ett flertal ställen inne i skogen kom det myggor så fort jag stannade, men på de ställena blåser det ju knappt ändå även när det blåser utanför skogen.

Hur är status på Vattenledningsvägen ute i Nackareservatet? Är den fortfarande uppgrävd och belagd med sprängsten?
En gravelcyklist passerade mig på vägen där Frodo slutar i söder, han kom väl från vägen söder om järlasjön gissar jag, så går nog att cykla på den vägen även m 40 mm-däck, att cykla från vägen till början av Vilse med 60mm-däck var i allafall helt odramatiskt.

Kommer detta påverka lovöspåret - någon som vet? Antar att första sträckan med start en bit från drottningholmsparkeringen blir påverkad? Man vill ju inte bli fjättrad med pianotråd mitt ute i skogen..

Kommer detta påverka lovöspåret - någon som vet? Antar att första sträckan med start en bit från drottningholmsparkeringen blir påverkad? Man vill ju inte bli fjättrad med pianotråd mitt ute i skogen..

Lila spåret, vandringsleden lovön runt och även fornstigen går såvitt jag kan bedöma inom det område som markeras i videon så antar de måste dras om en del.

Hoppas det går att hitta en alternativ sträckning då det blir väldigt mycket extra transportcykling innan man kommer till stigar om även bilvägen stängs av.

Lila spåret, vandringsleden lovön runt och även fornstigen går såvitt jag kan bedöma inom det område som markeras i videon så antar de måste dras om en del.

Hoppas det går att hitta en alternativ sträckning då det blir väldigt mycket extra transportcykling innan man kommer till stigar om även bilvägen stängs av.
Exakt

Någon som har varit ute på Järvafältet idag? Sugen på lite stigcykling, men har bara reservcykeln med däck som inte lämpar sig för annat än helt torrt underlag att tillgå. Misstänker att det inte har torkat upp helt, men rötter och stenar kanske är torra ändå, dvs ingen risk för plötsliga framhjulssläpp mm?

Tillbaka
Topp