N_sandstrom
Aktiv medlem
Stigstatus i Stockholms Län? Uppdatera Här!
Genuint tack för dom bilderna, har inte haft cykel-fomo på skrämmande länge!Bra med snö i BKB![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Genuint tack för dom bilderna, har inte haft cykel-fomo på skrämmande länge!Bra med snö i BKB![]()
Det var riktigt mysigt att surfa i snönGenuint tack för dom bilderna, har inte haft cykel-fomo på skrämmande länge!
Mysiga hällar, vart är det där?Törnskogen idag var bra, is som fan på vissa grusvägar där man behöver korsa till andra sidan. Annars toppenfint!
Mysiga hällar, vart är det där?
Har inte vart i "förbjudna skogen" på bra många år.
Törnskogen ligger i sollentuna, öster om norrviken.Mysiga hällar, vart är det där?
Ja, i skogen jag vart massor av gånger, känner bara inte igen bildenTörnskogen ligger i sollentuna, öster om norrviken.
Det där är nånstans här:Mysiga hällar, vart är det där?
Inte varit där, men det är nog asfalt eller zwift som gäller om man vill cykla runt stockholm nu.Någon som varit på järvafältet idag? Hur ser vägarna och stigarna ut där?
Vi ska köra lite geggiga stigar i Norrort imorrn, jag återkommer :)Inte varit där, men det är nog asfalt eller zwift som gäller om man vill cykla runt stockholm nu.
Om man inte gillar blöta sugande grusvägar med lite is här och där och geggiga stigar förstås.
Bästa på länge, ut och kör bara!
Instämmer i hyllningen till underlaget idag. Torrt, hårt och perfekta grusvägar/stigar (Södertörn)Bästa på länge, ut och kör bara!Visa bilaga 750318
Men grymt med näten på spängerna! I såna här förhållanden är man sjukt tacksam för det. Stort tack för det. Har inte cyklat en meter sen slutet av november men var inga problem att ta droppet efter vindskyddet. Tveksamt om jag vågat det utan nätet…Dom där handknackade skyltarna borde göras om :)
Men grymt med näten på spängerna! I såna här förhållanden är man sjukt tacksam för det. Stort tack för det. Har inte cyklat en meter sen slutet av november men var inga problem att ta droppet efter vindskyddet. Tveksamt om jag vågat det utan nätet…![]()
Finns det drop nu på Nick?! Måste ta mig dit låter det som, var ett tag sedan jag cyklade där…Men grymt med näten på spängerna! I såna här förhållanden är man sjukt tacksam för det. Stort tack för det. Har inte cyklat en meter sen slutet av november men var inga problem att ta droppet efter vindskyddet. Tveksamt om jag vågat det utan nätet…![]()
Jo finns några stycken men bara ett byggt. Inte jättehögt (kanske 1,5m från topp till landning) men lite knepig landning precis innan en skarp berm. En och annan som åkt rakt fram där och kört rätt in i en gran…Finns det drop nu på Nick?! Måste ta mig dit låter det som, var ett tag sedan jag cyklade där…
Aha - tack! Den där känner jag igen, den har jag åkt, som du säger har jag minne av en skarp vänster direkt efter…Jo finns några stycken men bara ett byggt. Inte jättehögt (kanske 1,5m från topp till landning) men lite knepig landning precis innan en skarp berm. En och annan som åkt rakt fram där och kört rätt in i en gran…Går dessutom att rulla och det gör nog dom flesta. Men kul att köra som dropp när man fått fason på det.
Sen finns det några naturliga dropp om man har lite fantasi och åtminstone ett som är riktigt knivigt. Men görbart under torra förhållanden. Skulle inte köra det nu på vintern.
Bifogar bild på byggda droppet.
Visa bilaga 750670
Hur gick det med planerna på några större dirtjumps? Typ liknande dom som finns vid mtb-skolan vid Hellas. Är det fortfarande aktuellt?Har under vintern krigat med miljönämnden rörande åtgärder. Sundbybergs arkiv letade på 20 år gamla handlingar sedan NICK-spåret drogs första gången. Tack vare det så finns det lite planer på några nya features och eventuellt ett 20-årsjubileum framåt hösten.
Nja, vi fick ju till flowtrailen efter några år. Har funderat på en större hopplinje men vet att kommunen var tveksam pga skaderisk. Kan kolla när jag träffar dom nästa gång, materialet är ju inte så dyrt :)Hur gick det med planerna på några större dirtjumps? Typ liknande dom som finns vid mtb-skolan vid Hellas. Är det fortfarande aktuellt?