Stigstatus i Stockholms Län? Uppdatera Här!
Har tyvärr ingen mer informationNågon mer koll på hur mycke som brinner?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har tyvärr ingen mer informationNågon mer koll på hur mycke som brinner?
Först FRA och nu Järva.Visa bilaga 781194
Järfälla kommun publicerade denna karta igår.
Brinner vid Sandasjön, Hellas. Står och kollar vattenbombningen.
![]()
Skogsbrand vid Sandasjön – vattenbombningsplan på plats
En skogsbrand ubröt på tisdagseftermiddagen vid Sandssjön. – Vi har haft drönare uppe och kan konstatera att det är en skogsbrand. Vi har tre stationer på plats, säger Henrik Dewoon Thorén, vakthavande befäl vid Södertörns brandförsvar.www.mitti.se
Det har väl i princip brunnit ut.Samtidigt brinner det fortfarande i Järva.
Denna verkar vara släckt nu men förmodligen pågår eftersläckning fortfarandeDet brinner nu även i norra görväln. Nära fabriksvägen i Kallhäll
Undvik Kallhällsberget
Till ingen som helst förvåning är det plockepinn på våta vita längs med kalhygget.
Även på för många stigar att nämna ligger det stora träd tvärs över.
Yep, jävligt mycket där, men betydligt bättre efter idag.Till ingen som helst förvåning är det plockepinn på våta vita längs med kalhygget.
Även på för många stigar att nämna ligger det stora träd tvärs över.
Är brant backe den brevid bullseye?Idag mörade vi, som igår, bara en små fallen tråd på stigarna i Hellas. Vi såg dock att en stor träd hade ramlat precis på mitten av Brant Backe.
Är brant backe den brevid bullseye?
Då är det den jag tänker på o såg idag. Bullseye går från en bit in på tre amigos ner och vänster och kommer ner till ältavägen ca 20 meter brevid brant backe. Som just nu kan heta trädraset...Jag vet inte var Bullseye är. Brant Backe är precis mittemot skjutbanan. Inte direkt problematiskt för att man kan köra sista biten av Ältavägen DH eller Tresnåret ner till Ältavägen. Men det är en rolig nedfart (eller också klättring för min son).
Jag tvättade min cykel igår, fick gå 3 varv med avfettning och svamp innan det började likna rent.Nu har höstsäsongen börjat! Vätan är tillbaka efter att ha varit frånvarande sen i mars! Andå skönt att vattennivåerna börjar återgå till det normala och idag behövde jag verkligen spola av cykeln NOGRANT för första gången på många månader. Mycket stora sumphål överallt i Hellas. :)
Ser ju ut som att landningen är högre än takeoff på det lilla roadgapet (fast det inte är så).Riktigt bra före just nu! Torrt och fint och bara några enstaka isfläckar. Har kört tre gånger på Hagakullen senaste veckan och det har inte varit såhär bra på länge. Stötte på @Berk + sonen igår men annars är det förvånansvärt få ute i spåren nu. Fick lite tips av Berks son hur jag skulle köra ett av dom nyaste gaphoppen (som är ett litet mini ”roadgap”) och idag tog jag mod till mig och bockade av den från listan.Inte så stort gap egentligen (kanske 3 m) men lite knepig och kort landning (dessutom step down) så viktigt att man sätter ner framhjulet väldigt precist. Men gick hur bra som helst. En fin dag!
Visa bilaga 809470
Visa bilaga 809471Visa bilaga 809472
Var är det här? Ser ju perfekt ut
ParadisetVar är det här? Ser ju perfekt ut