Stillbildskamera till styre

Manurhin2

Aktiv medlem
Någon som har koll på lämplig liten kamera som passar skapligt på styre?
Enbart till att ta kort på regskyltar för att hitta muppen som höll på att köra farbrorn i diket.

Om du verkligen höll på att köra i diket så lär du ju inte ha sinnesnärvaro att på nån enstaka sekund starta kameran och trycka av en bild innan förövaren är för långt bort. Är nog avsevärt enklare med nåt som filmar och där du bara sparar filmen om/när nåt händer.

Begagnad GoPro som alltid spelar in i loop läget. Köp till billigt fäste från Ali. Att trycka på en knapp när något händer kommer du inte hinna med eller så glömmer du det.

Annars kan väl gopro ta stillbilder med, har för mig att det var det jag kom hem med när jag försökte filma senast.

Begagnad GoPro som alltid spelar in i loop läget. Köp till billigt fäste från Ali. Att trycka på en knapp när något händer kommer du inte hinna med eller så glömmer du det.
Och inte glömma att stänga av inspelningen när du kryper upp ur diket så inte bevisningen spelas över automatiskt…

Jag får för mig att detta är ett utpräglat stockholmsfenomen mest för att jag, som till 90% cyklar landsväg i princip aldrig känner mig trängd eller prejad på skånsk landsväg. Nån enstaka herre med hatt och Volvo kan passera väl nära men det är sällsynt och känns aldrig riktigt farligt.
Happy kan kanske få till nån sorts statistik fördelad på region?

Haha, i detta fallet var det en pickup som körde om provocerande nära som jag kände igen från arbetet.
Om föraren blev känd så blir det preventiv olycksminimering var tanken.

Jag som är ung brukar använda ögonen för registrering och hjärnan för lagring. Kanske inte funkar för farbröder dock?
Håller tyvärr inte som bevis om du inte har ett vittne också.

Annars har ju Garmin sin kamera

GoPro är ju smidigast men hänger även lite på hur långa rundorna är. Batteritid och överhettning kan ställa till det, beroende på modell så finns det en risk att den inte klarar av längre inspelningar trots att man har koll på båda ovan. Hero 10 och senare har väl det bästa chansen att faktiskt lyckats, ännu bättre om man kör externt batteri, det ger längre batteritid och minskar risken för överhettning (man tar ut det interna).

Sen så får man inte spela in med för mycket förvrängning, detaljer som nummerplåtar kan vara svåra att avskilja om man kör "superwide" osv.

Tillbaka
Topp