Stinkande syntetkläder
Försvarsmakten har en helt unik förmåga att skapa oanvändbara saker av även de bästa råvarorna.ForesterGuy sa:Johan Falk sa:Vadmal är mer vattenavstötande. Perfekt för Vätternrundan.
M/58 to the rescue?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Försvarsmakten har en helt unik förmåga att skapa oanvändbara saker av även de bästa råvarorna.ForesterGuy sa:Johan Falk sa:Vadmal är mer vattenavstötande. Perfekt för Vätternrundan.
M/58 to the rescue?
Vad har du emot de som föredrar ull?Pfaff sa:de som trivs med syntet kör i syntet och de övriga i ylle.
HåkanC sa:Vad har du emot de som föredrar ull?Pfaff sa:de som trivs med syntet kör i syntet och de övriga i ylle.
/Håkan
Peadalisten sa:Lukt mmm.
Rattnalle sa:Försvarsmakten har en helt unik förmåga att skapa oanvändbara saker av även de bästa råvarorna.ForesterGuy sa:Johan Falk sa:Vadmal är mer vattenavstötande. Perfekt för Vätternrundan.
M/58 to the rescue?
Aliide sa:Hur fasen får ni ren svett att lukta? Tvättar ni er inte? Tvättar mina kläder typ varannan runda (om man är lat) i fintvätt 30 och de luktar inte ett uns Inte ens "sport-tvätt" utan flytande Y3.
Men så dushar jag också mig själv efter varje runda, använder deodorant osv. Om man skiter i ovanstående är det kanske inte så konstigt att kläderna stinker lika mycket som en själv...
Oskar sa:Aliide sa:Hur fasen får ni ren svett att lukta? Tvättar ni er inte? Tvättar mina kläder typ varannan runda (om man är lat) i fintvätt 30 och de luktar inte ett uns Inte ens "sport-tvätt" utan flytande Y3.
Men så dushar jag också mig själv efter varje runda, använder deodorant osv. Om man skiter i ovanstående är det kanske inte så konstigt att kläderna stinker lika mycket som en själv...
Vilket onödigt otrevligt inlägg. Människor luktar olika. Själv kan jag använda samma kläder flera dagar i rad utan att de börjar lukta. Andra människor har inte den förmånen, jag tycker man kan vara lite ödmjuk inför detta.
TK sa:Trillade in på restaurang "Göteborg " i sjöstan ikväll och fy jävulen vad det stank gammal svett av ett gäng cyklister.. va fan gossar, ska ni välta gubbe på krogen så får ni ta mig fan tvätta er först!!
TK sa:Trillade in på restaurang "Göteborg " i sjöstan ikväll och fy jävulen vad det stank gammal svett av ett gäng cyklister.. va fan gossar, ska ni välta gubbe på krogen så får ni ta mig fan tvätta er först!!
ForesterGuy sa:
fhloston sa:ForesterGuy sa:
Intressant. Utan att ha lusläst hela artikeln, men viskos ses som ett alternativ för träningskläder som ska lukta mindre.
Också intressant att ull genererar mer bakterietillväxt, men stinker mindre (än syntet)
ForesterGuy sa:fhloston sa:ForesterGuy sa:
Intressant. Utan att ha lusläst hela artikeln, men viskos ses som ett alternativ för träningskläder som ska lukta mindre.
Också intressant att ull genererar mer bakterietillväxt, men stinker mindre (än syntet)
Framför allt ska man väl inte stoppa ned kläderna i en tättslutande plastpåse i ett dygn eller två... ;-)
ForesterGuy sa:fhloston sa:ForesterGuy sa:
Framför allt ska man väl inte stoppa ned kläderna i en tättslutande plastpåse i ett dygn eller två... ;-)
NickPick sa:Inget sköljmedel och icas sporttvätt löste mina problem.
Pfaff sa:NickPick sa:Inget sköljmedel och icas sporttvätt löste mina problem.
Funktionskläder skall ALDRIG utsättas för sköljmedel. Förstör just funktionen.
Pfaff sa:NickPick sa:Inget sköljmedel och icas sporttvätt löste mina problem.
Funktionskläder skall ALDRIG utsättas för sköljmedel. Förstör just funktionen.
Rattnalle sa:Sköljmedel fyller ju ändå ingen funktion så varför chansa?