Stjärnorpsravinen!

Tympanon

Ny medlem
Stjärnorpsravinen!
Är det nån som har cyklat i den? Jag menar alltså ravinen norr om Linköping nära stjärnorp.
När jag var mindre gick vi där. Har starka minnen av att det fanns både en och två rejäla stigar
som gick upp o ner på ravinens kanter.
Måste dit o testa!

Stjärnorpsravinen!
Inte cyklat, men i min gymnasieungdomstid på 80-talet så var jag där en gång för
någon hade berättat att det fanns vinbergssnäckor (det man kallar "sniglar" när man äter dom)
Hittade några som jag tog med hem och tillredde.

Berätta gärna om det gick att cykla.

/johan

Stjärnorpsravinen!
Jag cyklade där för några år sedan. Roliga stigar . Jag var där tidigt på våren när det var folktomt.
Skulle inte rekomendera att köra där nu , då det kan vara mycket folk som vandrar och njuter av den lugna fina naturen.
Träna lite i de fina backarna på landsvägen istället och led cykeln in i ravinen och fika där.
/ DonCarlos

Stjärnorpsravinen!
DonCalros - Man får väll bege sig dit tidig morgon eller nån regning dag, så kan man ju slippa att möta fotgängare kanske.

Men ute där i stjärorp.. Allvarligt så tror jag inte ravinen blir så folkfylld. Det finns nog plats för alla.

Kul att stigarna verkar vara bra. Börjar stigarna ända uppe i ravinens början? Isåfall blir det ju mer än 3 kilometer ner till roxen!

Stjärnorpsravinen!
Jag tror inte det går att ta sig in i ravinen bakifrån.(fniss)
Cykla in från Roxen, kör nere i ravinen in och uppe på kanten ut. Kan vara god ide med bra balans då det lutar
ganska mycket och är lite knixigt.
Ha det så kul och kör försiktigt!

Tillbaka
Topp