OK. Nu är jag hemma igen. Hade en skön helg i Stockholm. Mycket skön! Lördagen började med buss från Norra stationsgatan till Norrmalmstorg.
1. Där frågade jag en kvinna om vägen till parfymaffären (se ovan) men jag fick ingen kontakt med henne.
2. Väl framme hos Eivy provade jag två herrdofter. Jag bad om pyttelite på varje handled men Eivys polare bakom disken tyckte tydligen att cykelhandlarna skulle få våndas lite så hon drog på en rejäl dos av en för övrigt mycket dryg och stark doft. Jag gick en sväng (så att parfymen kunde lägga sig) upp till Asplunds för att kolla in Jasper Morrisons vackra brödrost, vattenkokare och kaffebryggare men där var det stängt. Tillbaka hos Eivy köpte jag den doft jag gillade bäst och gav mig av på min vandring mot Söder och alla de spännande cykelaffärerna.
3 & 4. På vägen dit gick jag förbi en oväntad LBS. Han fanns inte med som en av de tidigare rekommenderade butikerna.
5 & 6. En lång, kall promenad tog mig till Cykellabbet. Svårt att hitta om man inte vet exakt var man ska (jag tänker på skyltningen). Kul liten affär med många fina hojar. Mest racer dock, men det är nästan lika roligt att se.
7. Cykelcity några stenkast från Cykellabbet. Välskött och snyggt, men inte så gott om hojar hemma. Inte så konstigt med tanke på säsongen..
Jag laddar upp bilderna i posten här under. Sen fortsätter jag min historia..