Stockholm stad - Trafikkontoret

mirre

Ny medlem
Igår fick jag en liten gul lapp utav en kille ståendes vid stadshuset. Lappen visade sig vara från Trafikkontoret som vill att vi ska hjälpa dem att göra det ännu lättare att cykla genom att anmäla fel på cykelbanan till dem.
"Hela året, dygnet runt, kan du anmäla trasig belysning, dålig städning/snöröjning, gropar i asfalten m m på cykelbanor, gator och torg inom Stockholms stad.
Ring 08-651 00 00
Faxa 08-508 260 97
Eller skicka e-post till driftcentralen@tk.stockholm.se
Anmälan som avser cykelbanor utanför Stockholms stad gör du på ntf.se/stockholm/cykelsakerhet"

Bra initiativ!

Edit av the_TnT: Tvångskonfiskering av allas Caps Lock snart...

Men...men jag skrev bara med versaler därför att det står med versaler på lappen...ju.

Senast redigerad av en moderator:
Perfekt!
Nu skall jag memorera alla grejor på vägen hem och maila i morgon.
Räknas glassplitter som "dålig städning"?

Jag har ringt dom ett par gånger i vintras när de hade plogat slarvigt vissa partier. Inom 2 dygn var det fixat!

Glassplitter räknar iaf jag som dålig städning. Fst då skulle jag kunna anmäla hela Götgatan ;~)

Jag bumpar den här gamla tråden då jag anser att det vore till stor nytta om hinder anmäls och åtgärdas. Länken till NTF funkar inte längre och jag hittar ingen liknande avdelning på deras sida. Är det nån som har koll på var man anmäler hinder i cykelbanor utanför Stockholm?

Anton O skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag bumpar den här gamla tråden då jag anser
> att det vore till stor nytta om hinder anmäls och
> åtgärdas. Länken till NTF funkar inte längre
> och jag hittar ingen liknande avdelning på deras
> sida. Är det nån som har koll på var man
> anmäler hinder i cykelbanor utanför Stockholm?

Respektive kommuns driftcentral skulle jag gissa :-) T

Tillbaka
Topp