Kung Stalle
Aktiv medlem
Stockholms närmaste AM (Trail)
Stockholm är ju fint som snus att hojja i och kring men det saknas en synnerligen viktig parameter och det är höjdmeter. Tyvärr...
Så vart skall man fara om man vill ha lite AM-stuk på det hela. Med AM-stuk så menar jag både upp och ner för egen maskin, ett klart definerat berg (eller flera toppar) om gärna över 200 fallhöjdsmeter. Riktiga stigar, gärna som slingrar sig längs bergssidor. Svårighetsgrad från medel och svårare (dock är inte släta lövskogsstigar att förakta heller).
Jag kommer att tänka på Kinnekulle och Omberg. Där finns det lite stigar och höjdmeter.
Gesunda finns ju men verkar ju vara mer åt FR/DH-hållet.
Säfsen skryter ju om massa spår men ingen karta står att finna.
Oslo finns ju åxå men det är ju definitivt inget man gör över dan.
Ge mig tips! Så lite färdväg från STHLM är att föredra.
Stalle
Så vart skall man fara om man vill ha lite AM-stuk på det hela. Med AM-stuk så menar jag både upp och ner för egen maskin, ett klart definerat berg (eller flera toppar) om gärna över 200 fallhöjdsmeter. Riktiga stigar, gärna som slingrar sig längs bergssidor. Svårighetsgrad från medel och svårare (dock är inte släta lövskogsstigar att förakta heller).
Jag kommer att tänka på Kinnekulle och Omberg. Där finns det lite stigar och höjdmeter.
Gesunda finns ju men verkar ju vara mer åt FR/DH-hållet.
Säfsen skryter ju om massa spår men ingen karta står att finna.
Oslo finns ju åxå men det är ju definitivt inget man gör över dan.
Ge mig tips! Så lite färdväg från STHLM är att föredra.
Stalle
Senast redigerad av en moderator: