Jag passar på att upprepa det jag skrivit tidigare här. Det tål att skrivas igen.
*drömma sig bort*
Jag hade vid 17 års ålder sparat ihop till en begagnad Cyclepro Ultralite Comp. Den gick på 7000:-, var fullt XTR-utrustad och hade oljedämpad Indygaffel. Cykeln var nog 3 år gammal och gaffeln ett halvår. Den såldes begagnad genom en affär som inte brukade ta in begagnat och de satte ett tokpris på den för att bli av med den.
Detta var alltså en mycket bra cykel för 11 år sedan, och dessutom en mycket dyr och bra cykel för en cykelsugen 17-åring. Speciellt kommer jag ihåg de otäckt gröna michelin Wildgripperdäcken.
Efter en knapp månad, då cykeln var fastlåst med 3(tre!) lås vid ett, trodde jag, starkt nog träd var sista gången jag såg den.
Nån jävel som inte skulle överleva ett möte med mig idag hade böjt,slitit och sågat av trädet och tillgripit sig min första seriösa mountainbike. *lessen i ögat*
Jag räknade sedan ut att jag med farsans dåvarande försäkringsbolags skulle fått ut 12-14000:- för den snodda cykeln, om jag hade haft tilläggsförsäkring för cykel! Nu fick jag istället 5000:- minus självrisk då. Det var maxbeloppet för cykel.
M a o helt rätt att kolla upp detta.