Stöldskyddsmärkning, cykelmärkning, SSF eller ISR
Jag har spenderat rätt mycket tid på att hitta lösningar för att minska risken för att få cyklar stulna. Inte hittat någon bra lösning (förutom att ha cykeln i sängen - men det blir så trångt med alla cyklar där).
Det mest lovande (och skrattretande) som jag faktiskt överväger att köpa för att testa är ett sånt här (dock tveksam till hur bra det passar på en FS-mtb):
![]()
SAF Lock
The Altor SAF Lock is the world's first angle grinder resistant lock. Angle grinders have become the new norm in bike theft yet every bike lock on the market is only designed to protect against hand tools. At Altor we've been making and selling bike locks for years and have seen first-hand how...www.altorlocks.com
Märkning övertygar mig inte tyvärr..
big fat ugly visst de tar mer tid o kapa sig igenom låset men va du än låser fast de i kapas enkelt me normal batteridriven vinkelslip sen kan du stå i lugn o ro i nått soprum garage osv o jobba med låset.... om jag vore tjuv skulle ja sno just den cykeln enbart på jävelskap
utöver de så innan ja skulle lägga pengar på ett sånt stort as till lås vill jag se det möta en vanlig batteridriven maskin för 125 klinga med bortplockat skivskydd o 180mm diamantklinga vilket inte e speciellt ovanligt eller svårt o lösa för o nå djupare