STOR hjälm.

Iriemok

Medlem
STOR hjälm.
Jag har precis köpt mig en riktig hoj ( trek remedy 9 )
och tänkte använda den så mycket jag kan i sommar. Men jag har ett problem/bekymmer...
Jag har nämligen dreads så mitt huvud blir ruskigt stort... Hjälmar brukar va ett problem nu för tiden för dom blir för trånga. och jag vill ha en bra hjälm med hakskydd på med, är det någon som känner till något märke eller modell som gör större hjälmar än l/xl?
När jag åker skidor kör jag på Terjes pro från Sweet största storlek men den e lite liten ändå. ( fått plock ut vadderingen.)
Ser gärna att det e en med mips tekniken med.
Och undan ber mig kommentarer om att klippa mig etc för det kommer inte på tal.
Tack på förhand

STOR hjälm.
Det här är allt jag har. Trevlig fredag! ;-)
530531A1-FBD4-4306-95CF-0BC54904B81C.jpeg

STOR hjälm.
Jag har ett stort huvud (63 cm) dock utan så mycket hår. Stor haka också dock. Kör specialized ambush i large vilket är 57-63cm. Helt utspänd i stort sett. Kanske kan vara ett alternativ?

STOR hjälm.
Haha va sköna ni är!
( hade sagt till om notis men inte fått någon därav lång svartstid.)
Yes där är två exemplar av stor hjälm hahaha
Jag tror som dig med där men säkerheten först men kanske inget krav med mips längre.
Mätte precis huvudet och fick 67cm...
Finns det upp till 70cm?

STOR hjälm.
Jag behöver ca 64-65 och kör med Bell stoker, den enda i den storleken som ser lite roligare ut (lite mer am). På lvg har jag en giro savant. Båda är riktigt sköna hjälmar. Kg har köpt hem många som det står 65cm på men de har inte ens varit nära, dessa är bra!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp