Stora cykeltröjor?

fphotography

Aktiv medlem
Stora cykeltröjor?
Tjena!

Nån som har tips på märke/modell av kortarmad cykeltröja som finns i stora storlekar? Jag är inte begåvad med en timglasformad överkropp utan mer åt konjakskupan och jag har problem med att hitta tröjor jag känner mig bekväm i. Samtidigt skulle det vara grymt skönt att få tillgång till de där fickorna på ryggen...

/Freddo

Stora cykeltröjor?
Jag behöver inga skydd under, kanske borde ha skrivit att jag ägnar mig åt XC långlopp. Giordana ligger bra till, har en jacka från dem som är okej även om jag nog hade trivts ännu bättre i en storlek större.

Har DH-tröjer verkligen fickor på ryggen?

Idag använder jag vanliga träningströjor men de saknar ju fickorna...

/F

Stora cykeltröjor?
Craft är "normala" i storlekarna, dvs en XL passar en Svensk XL kropp väl. Pearl Izumi är också ärliga i sina storleksuppgifter tycker jag.

Stora cykeltröjor?
Ok, Craft har jag nog aldrig hittat i Xl tror jag, eller så är det att de har stannat där. Jag behöver typ XXL i normala storlekar men cykelvärlden får man nog lägga på ett par till känns det som för att det ska kännas bekvämt. Eller så är det bara jag som ogillar tajta kläder...

/Fredrik

Stora cykeltröjor?
Cykelcity har Craft tex, jag gillar dom.

Personligen är jag skapt som en jumbojet om man jämför med många flugviktare här på forumet och för mig funkar Craft i XXL, dom har riktigt bra cykelkläder.

Stora cykeltröjor?
lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykelcity har Craft tex, jag gillar dom.
>
> Personligen är jag skapt som en jumbojet om man
> jämför med många flugviktare här på forumet
> och för mig funkar Craft i XXL, dom har riktigt
> bra cykelkläder.

+1

Har bara Craftkläder till både skidåkning och cykel och XXL passar bra på mig. 194 cm lång, 100-105 kg, inte fet/tjock över magen men ganska grov och bredaxlad. Till cykel köpte jag min första Crafttröja i en butik eftersom jag som van skidåkare trivdes med Craftkläder, och efter använt cykeltröjan kastat alla gamla cykelkläder och köpta nya, bara Craft på Internet.

http://www.erlan.se/ brukar ha XXL hemma och jag köpt många Craftkläder från deras sajt. Jag använder mest kläder i mellanklassen, d.v.s. performance.

Stora cykeltröjor?
Med skydd syftar jag på fläsk och det är fan inte snyggt nån stans att ha tighta cykelkläder om man håller in fettet med dem.

Stora cykeltröjor?
Atlas skrev:
---------v----------------------------------------------
> Med skydd syftar jag på fläsk och det är fan
> inte snyggt nån stans att ha tighta cykelkläder
> om man håller in fettet med dem.
Tomte eller troll?

I skogen brukar det funka med lite mer baggy men på vägen funkar det ju allra bäst med lite tightare kläder även om man inte behöver se ut som en Falukorv.

Tillbaka
Topp